Administratör till Tillsynsavdelningens stab

Strålsäkerhetsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Katrineholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna.

Avdelningen Tillsyn ansvarar för den operativa tillsynen utifrån riskbaserade tillsynsplaner och tillsynsprogram. Avdelningen följer upp och utvärderar strålsäkerhetshändelser i Sverige samt bereder anmälningsärenden för kärntekniska anläggningar. Avdelningen består av fem enheter med ansvar för olika delar av tillsynsuppdraget.

Staben vid avdelningen för tillsyn ansvarar för utveckling och hantering av avdelningens administration, rutiner för ledning och styrning samt ledningssystem. Staben utgör ett operativt stöd för avdelningschef, enhetschefer samt medarbetare och består av en administratör, en avdelningssamordnare och en utredare. Då nuvarande administratör går i pension behöver vi ersättningsrekrytera.
Tjänsten är placerad i Solna.

Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får

• utgöra ett administrativt och operativt stöd till avdelningschef, avdelningsledningen och enhetschefer.
• i vissa fall även vara ett administrativt stöd till avdelningens medarbetare.
• vara med och utveckla och hantera administrativa rutiner på avdelningen
• stödja avdelningen i hanteringen av olika administrativa system
• hantera olika typer av handlingar inom tillsynsverksamheten
• sköta vissa löpande kontakter med externa verksamhetsutövare inom ramen för tillsyn
• föra mötesanteckningar
• hantera beställningar samt rese- och mötesbokningar
• förbereda inför interna och externa möten
• ingå i myndighetens administratörsnätverk

Publiceringsdatum
2024-01-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

• eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
• flerårig erfarenhet som administratör/assistent, företrädesvis inom offentlig sektor
• goda kunskaper och erfarenhet av MS office-paketet
• god förmåga att uttrycka dig i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av olika administrativa system, exempelvis Public360, Visma Proceedo och andra likvärdiga system
• erfarenhet av arbete med projektadministration
• erfarenhet av arbete med databaser
• erfarenhet av webbpublicering
• erfarenhet av arbete med skyddsvärd information
• god förmåga att uttrycka dig på engelska, i tal och skrift

För att fungera bra i rollen som administratör behöver du

• mycket god samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt sätt för avdelningen
• vara serviceinriktad
• vara initiativrik och ha förmågan att arbeta pådrivande
• vara strukturerad och noggrann

Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.

Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.

Läs mer om våra villkor och förmåner

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta avdelningschef Erik Höglund, 08-799 40 80.

Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.

Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 13 februari 2024

I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan

Arbetsprov kan komma att tillämpas.

Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar

Vår rekryteringsprocess

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strålsäkerhetsmyndigheten (org.nr 202100-5737), http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/

Jobbnummer
8412494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strålsäkerhetsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten: