Administratör till Svenska Kraftnät

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Som administratör hos svenska kraftnät kommer du att följa upp progress och tidsplaner, samt säkerställa kvaliteten i planeringen för det löpande arbetet. Du kommer även att bevaka tidsfrister för beslut som ska tas i samband med investeringsportföljen och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar. Det ingår också i uppgifterna att stödja funktionsansvarig beställare i granskningen av dokument som genereras i processerna och planera och utföra detta enligt fastställd rutin.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Dina arbetsuppgifter
• Följa upp progress och tidsplaner, säkerställa kvalité i planeringen för det löpande arbetet
• Bevaka tidsfrister för beslut som ska tas i samband med investeringsportföljen och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar
• Stödja funktionsansvarig beställare i att granska dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal) enligt fastställd rutin
• Säkerställa att aktuella processer efterlevs och ha ordning och reda på beslut som tecknas internt
• Arbeta aktivt med att ta fram underlag inför beslutsmöten i diverse programgrupper
• Stödja enheten i granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal)
• Ansvara för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda
• Avlasta gruppen från administrativt arbete

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår tills 31 december 2025.

Kvalifikationer
• Hög kompetens och utbildning inom aktuellt område
• 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet
• Kan arbeta självständigt och ta ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
• Har erfarenhet av att säkerställa att aktuella processer efterlevs
• Erfarenhet av att arbeta med investeringsportföljer och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar är meriterande
• Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs på grund av hantering av hemliga uppgifter

Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg. Möjlighet att arbeta från eget kontor i viss utsträckning, beroende på arbetsuppgiftens art.

Om Svenska Kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk och har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41571".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Jesper Jenefjärd

Jobbnummer
7629221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: