Administratör till Statens inköpscentral, enheten för varor och

Kammarkollegiet, Statens inköpscentral / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet, Statens inköpscentral i Stockholm

Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm medans försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.

Publiceringsdatum
2014-02-05

Arbetsuppgifter
Statens inköpscentral tecknar samordnade ramavtal som andra statliga myndigheter kan avropa från. Inom IT-området kan även kommuner cch landsting avropa från ramavtalen. Vi är idag ca 50 personer organiserade i fyra enheter och en stabsfunktion.

Vi söker

ADMINISTRATÖR TILL ENHETEN FÖR UPPHANDLING AV VAROR OCH TJÄNSTER

Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ge dagligt administrativt stöd till enhetschef och medarbetare på enheten. Arbetsuppgifterna består främst av projektadministration inklusive projektmöten, administratör av vissa system, mötes- och lokalbokningar samt andra normalt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna i offentlig sektor. För att klara arbetet behöver du ha mycket god förmåga att organisera ditt arbete så att du på ett effektivt sätt kan hantera flera olika uppgifter parallellt. Geniun servicevilja och utvecklad samarbetsförmåga är avgörande för ett gott resultat. Du är också flexibel och är lugn och stabil i stressade situationer.
• relevant utbildning dock lägst examen från treårig gymnasieutbildning
• flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från statlig sektor
• goda kunskaper i svenska, i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
Kunskaper i ekonomisystemet Agresso, kännedom om upphandlingsverktyg t ex TendSign och erfarenhet av enkätutformning är meriterande.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-14
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 2.2.2-1231-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Bondeson, Enhetschef 072-204 89 95

Facklig kontakt
Karin Edstrand, SACO 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST 08-700 09 94

Företag
Kammarkollegiet, Statens inköpscentral

Adress
Kammarkollegiet, Statens inköpscentral
Birger Jarlsgatan 16
10315 Stockholm

Jobbnummer
1770416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet, Statens inköpscentral

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet, Statens inköpscentral: