Administratör till Stabsavdelningen i Härnösand eller Örebro

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd i Härnösand, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Hos oss arbetar du för en utvecklande och tillgänglig lärmiljö för alla. Vi erbjuder specialpedagogiskt stöd och rådgivning till skolor och förskolor i hela landet, svarar på frågor och erbjuder kurser och konferenser. Vi driver åtta specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi har cirka 1 100 anställda. Välkommen till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik.

Enheten för rättsfrågor och processtöd ansvarar bland annat för myndighetens arkiv- och registraturverksamhet och för juridiska frågor. Enheten ger även stöd till generaldirektören och nämnden för mottagande i specialskolan och Rh-anpassad utbildning. Myndighetens experter i processkartläggning finns också på enheten.




Publiceringsdatum
2017-10-19

Arbetsuppgifter
Tjänsten kommer att vara placerad på myndighetens huvudkontor i Härnösand eller Örebro. Arbetsuppgifterna innebär att:

• Vara delaktig i arbetet med löpande diarieföring
• Bistå vid mötesbokningar och planering av konferenser och möten
• Utföra viss systemadministration i myndighetens diarium.
• Bistå vid utlämnande av allmänna handlingar samt vid distribution av handlingar internt i myndigheten.
• I övrigt bistå med administrativa göromål, exempelvis vid expediering av yttranden, samt bistå vid publicering på intranät och extern webb.




Kvalifikationer
Du har utbildning på eftergymnasial nivå och erfarenhet av administrativt arbete på myndighet eller i annan större organisation.

Du ska även ha följande kvalifikationer:
• god samarbetsförmåga
• vara noggrann och strukturerad och kunna se vad som behöver göras för att uppnå en god kvalitet i myndighetens ärende- och dokumenthantering
• ha god kännedom om lagar och föreskrifter som styr handläggning av ärenden i offentlig verksamhet
• ha god kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska
• vara intresserad av och ha erfarenhet av att arbeta med datorer och elektroniska informationssystem
• vara lösningsorienterad och serviceinriktad

Vi ser gärna att du
• Har relevant högskoleutbildning
• Har goda kunskaper i Microsoft Officeprogram framförallt outlook, word och excel.
• Har erfarenhet att själv utveckla rutiner för att öka effektiviteten i såväl ditt som enhetens arbete.
• Har erfarenhet av arbete i ett diarium, gärna W3D3.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som är relevanta för befattningen.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse, men gärna i början av 2018. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 2 STO-2017/1245
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Ehlin 010 - 473 55 21

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
87129

Jobbnummer
3757871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor och processtöd: