Administratör till Socialtjänsten

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
2023-07-21


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Administratör till Socialtjänsten inom familjehemsvården.

Vill du göra skillnad för Södertäljes barn och unga och arbeta inom en socialtjänst med bra stöd, bra struktur och tydliga rutiner? Då är det just dig vi söker.

En dag på jobbet

I ditt arbete som administratör hos oss på Placeringsenheten stödjer du tillsammans med den andra adminsitratören socialsekreterare,familjehemssekreterare,gruppledare och enhetschef med olika administrativa arbetsuppgifter. Detta är en administrativ roll där ett gott samarbete, flexibilitet, social kompetens och god service prioriteras mycket högt. I rollen har du många kontaktytor både internt och externt.

Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• ta fram information ur databaser och system

• administrativt stöd till socialsekreterarna, tex adressändra, ställa om barnbidrag, boka tolk

• administrera och skicka in ärenden till utskott och nämnd

• hantera ersättning från föräldrar då barn är placerade utanför hemmet

• akthantering och arkivering

• hantering av begäran om utlämning av handlingar

• ansvara för bokningar av olika slag

• vara ett stöd kring att organisera och beställa till planeringsdagar, aktivitetsdagar etc.

• delaktig i rekryteringar samt behjälplig med introduktionen för nyanställda

• hantering av gemensamma brevlådor

• täcka upp i receptionen vid behov

Vem är du?

Vi söker dig som är en skicklig administratör med intresse och god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är snabb och självgående samt van att hantera sekretess och känslig information. Du har även kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. En stor del av arbetet kommer att ske med hjälp av Officepaketet men även via andra system, varför vi söker dig som är van vid olika system och snabbt lär dig nya.

Som person är du positiv och lösningsfokuserad. För att klara av arbetet måste du vara strukturerad, ordningsam samt ha en god organisationsförmåga och gilla att ge andra en god service. Du behöver kunna ta egna initiativ samtidigt som det är viktigt med god samarbetsförmåga eftersom att du kommer att arbeta tillsammans med många olika personer. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och lyhörd. Det krävs av dig att du kan arbeta produktivt i en stressad miljö och att du kan behålla lugnet och upprätthålla en positiv attityd till arbetet och kollegor.

Publiceringsdatum
2023-07-21

Kvalifikationer
• Erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, t.ex. som administratör inom socialt arbete, chefssekreterare, ledningsassistent.

• Erfarenhet av att arbeta i en kommunal organisation

• Goda kunskaper i Officepaketet samt generellt goda datakunskaper

• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande:

• Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

• Relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom exempelvis administration, kontor, ekonomi, beteendevetenskap, juridik och/eller sekretess

• Erfarenhet av verksamhetssystemet Combine

• Behärskar ytterligare språk

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.

Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:

https://www.sodertalje.se/formaner

Välkommen till oss!

Placeringsenheten består av 16 socialsekreterare, 11 familjehemssekreterare, 1 administratör, 4 gruppledare samt en resultatenhetschef. Vi tillhör resultatområdet Barn och ungdom som innehåller både förebyggande enheter, öppenvård och myndighetsutövande enheter. Barn och ungdom sitter i kontorslandskap i gemensamma lokaler ca 10 minuters promenadavstånd från centrum.

Vi har ett engagerat och nära ledarskap på enheten och är en dynamisk arbetsgrupp med gott arbetsklimat.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Månadslön enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Helene Pettersson
helene.pettersson@sodertalje.se
08-5230 1734

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Södertälje kommun

Jobbnummer
7979779


Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: