Administratör till socialförvaltningen, tillsvidare

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt för individ- och familjeomsorg. Förvaltningens fem verksamhetsområden är Barn och familj, Arbete och försörjning, Myndighetsenhet, Äldreomsorg och Funktionsnedsättning.

Du är direkt underställd socialchefen och kommer att arbeta i nära samarbete med utredare och nämndsekreterare.



Publiceringsdatum
2017-05-23

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med varierande administrativa uppgifter som att vara sekreterare vid möten, arbeta med intranät och hemsida, ge adminstrativt stöd i projekt, attestera fakturor, göra enkätsammanställningar, ge IT-stöd till kollegor, diarieföring, dokumenthantering, skriva och uppdatera administrative rutiner, vara behjälplig med olika uppgifter inom den centrala administrationen.



Kvalifikationer
Krav - du har lägst gymnasieutbildning, helst inom ekonomi och administration och du ska ha några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som är noggrann och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete. Arbetet kräver att du har god samarbetsförmåga men att du också känner dig trygg med att arbeta självständigt.

Du är en strukturerad och effektiv person som vill vara med och utveckla vår verksamhet.

Du har mycket god IT-kompetens. Vi söker dig som är prestigelös, flexibel och har en positiv inställning.



Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning

Heltid

Tillträdesdag: 2017-08-14 eller efter överenskommelse

Sista dag att ansöka är 2017-06-11

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 38,75 timmer/vecka. Flextid.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef christina.hackner@salem.se 070-723 94 09

Företag
Salems kommun

Adress
Salems kommun
Säby Torg 16, 144 80 Rönninge
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby Torg 16, 144 80 Rönninge

Jobbnummer
3516982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: