Administratör till social- och arbetsförvaltningen

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Backofficejobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.


Publiceringsdatum
2022-08-15

Arbetsuppgifter
Välkommen som administratör på administrativa enheten inom social- och arbetsförvaltningen! Enheten är en stödfunktion och administrationen är förvaltningens nav som bistår verksamheterna med administrativt stöd och håller ihop de administrativa processerna. Vi ansvarar bland annat för hantering av fakturor, arkivering, nämndärenden, avgifter, statistik, post, förvaltningens journalföringssystem med mera. Vår enhet har en hög servicenivå och vi söker en kollega med stort serviceintresse och god kommunikationsförmåga.

Som administratör hos oss kommer du bland annat att arbeta med fakturor kopplat till flyktingenheten/EKB (ensamkommande barn). Du ansvarar exempelvis för hyresfakturering, söka statliga ersättningar samt skapa och underhålla en ekonomisk prognos över tillfälliga boenden. Du kommer också arbeta med administration kring tillfälliga boenden, både gentemot flyktingenheten samt enheten för ekonomiskt bistånd.

Allmänt förekommande administrativa uppgifter inom förvaltningen ingår också i ditt uppdrag, som ex direktupphandlingar med mera, samt att du medverkar i utvecklingen av digitala processer. Vi tror därför att du är en person som gillar och tror på digitalisering och utveckling.

Du kommer till en enhet bestående av flera spetskompetenser där du kommer bli experten på just ditt område. Vi ser fram emot att träffa dig!


Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration eller flerårig erfarenhet inom området som vi bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och vana att arbeta i Treserva och Proceedo är meriterande. Du har gott siffersinne och goda kunskaper i Excel men brinner också för att utveckla digitala processer och tycker om att samverka med många parter både internt och externt. Har du en viss kunskap kring hur socialtjänsten fungerar och arbetar ser vi det som positivt.

Som person är du prestigelös och tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete. Du driver självständigt dina processer framåt samtidigt som du trivs med att arbeta i team och samarbeta runt vissa frågor. Vi förväntar oss att du levererar service av hög kvalitet och att du har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt även under press. Du ger ett gott bemötande och delar Partille kommuns värdegrund där allas lika värde är en viktig aspekt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsten.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "340/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Pernilla Wedin
031-792 10 70

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Senaste upphandlingen: Licenspartner

Jobbnummer
6883946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: