Administratör till rembursteamet på storbank

Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Perido söker nu en administratör till en av våra kunder, en av Sveriges storbanker. Kunden har verksamheter på flera ställen runtom i Sverige och denna tjänst är placerad i centrala Göteborg.

I rollen som administratör kommer du att ingå i ett team som arbetar med Trade finance och remburser. Du som administratör kommer att stötta i de administrativa delarna kring processerna såsom vid frakthantering, betalningslösningar för import och export, kreditbrev, utländsk inkasso, kreditlösningar samt stötta vid diverse administrativa uppgifter som kan uppkomma i arbetet. Du kommer även att arbeta med supporthantering, såsom att hjälpa kunder och kontor via telefon och mail. All dokumentation utvärderas, hanteras och bearbetas och även detta kommer du att assistera dina kollegor med.

Vi tror att du som söker tjänsten har något års erfarenhet som administratör, är noggrann och engagerad i allt du tar dig an, med en stark vilja av att utvecklas i din yrkesroll. Du har även ett stort intresse för bank- och finansbranschen och du uppskattar en arbetsplats där det hela tiden händer nya saker. Du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, vilket förutsätter att du är lyhörd och har lätt för att ta kontakt. Samtidigt kommer du att få ta mycket eget initiativ och driva det egna arbetet framåt. Svenska och engelska är arbetsspråken som används inom koncernen och därmed är det viktigt att du talar och skriver flytande i både svenska och engelska.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-04-11

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Minst 1 års erfarenhet som administratör
• MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av remburshantering, spedition eller import/export
• Erfarenhet från Trade Finance

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-09-30. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du erfarenhet av ett administrativt arbete och söker nya utmaningar i vardagen? Är du en noggrann person som gärna vill ha ordning och reda omkring dig? Vill du ta dig an ett meriterande uppdrag på en av Sveriges storbanker? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15229JA i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-11
Ange följande referens när du ansöker: 15229JA
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3432038

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: