Administratör till rembursteam på storbank

Perido Skills AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Trollhättan, Vänersborg eller i hela Sverige

Är du administratör med erfarenhet av reburshantering och söker nya utmaningar i vardagen? Är du en strukturerad person som gärna vill ha ordning och reda omkring dig? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-09

Beskrivning
Perido söker nu en administratör till en av våra kunder, en av Sveriges storbanker. Kunden har verksamheter på flera ställen runtom i Sverige och denna tjänst är placerad i centrala Göteborg.

I rollen som administratör kommer du att ingå i ett team som arbetar med Trade finance och remburser. Du som administratör kommer att stötta i de administrativa delarna kring processerna såsom vid frakthantering, betalningslösningar för import och export, kreditbrev, utländsk inkasso, kreditlösningar samt stötta vid diverse administrativa uppgifter som kan uppkomma i arbetet. All dokumentering utvärderas, hanteras och bearbetas och även detta kommer du att assistera dina kollegor med.

Vi tror att du som söker tjänsten har några års erfarenhet som administratör, är strukturerad och engagerad i det du tar dig an, med en stark vilja av att utvecklas i din yrkesroll. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med dina kollegor, vilket förutsätter att du är lyhörd och har lätt för att ta kontakt. Likväl kommer du att ta mycket eget initiativ och driva det egna arbetet framåt. Svenska och engelska är arbetsspråken som används inom koncernen och därmed är det viktigt att du talar och skriver flytande i både svenska och engelska.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Minst 3 års erfarenhet som administratör
• Erfarenhet av remburshantering och/eller spedition och eller import, export
• MS-office paketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet från Trade Finance

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2017-09-30 med goda chanser till förlängning. Tillträde 2016-10-03.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14114LF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
14114LF

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 14114LF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
3038595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: