Administratör till Receptionen Helsingborg PO NV Skåne

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Helsingborg, Bjuv, Landskrona, Klippan, Kävlinge eller i hela Sverige

Polismyndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten, region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Nordvästra Skåne består av fyra lokalpolisområden (Helsingborg, Ängelholm, Klippan och Landskrona), utredningssektion, utredningsjoursektion och ett kansli.
Lokalpolisområde Helsingborg är ett av landets största lokalpolisområden med 21 grupper och närmare 250 medarbetare. Lokalpolisområdet är organiserat i åtta BF/IGV-grupper, tre utredningsgrupper, två stöd/servicegrupper och tre områdespolisgrupper. Dessutom ansvarar lokalpolisområde Helsingborg för polisområdesgemensamma resurser i form av en ordningsgrupp, en hundgrupp och två trafikgrupper. Till den områdesgemensamma resursen räknas även två supporterpoliser och en alkoholsamordnare som organisatoriskt är placerade i en av områdespolisgrupperna.



Publiceringsdatum
2018-04-27

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge service och att arbeta med människor. Arbetet som anställd i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

I arbetsuppgifterna ingår att:
• Ta emot, handlägga och utfärda id- och passhandlingar.
• Anmälningsupptagning, hittegodshantering och telefonservice.
• Övriga receptionsgöromål såsom t ex mottagning av besök och gods.




Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasieexamen eller motsvarande med godkänt betyg i svenska
• God datorvana
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Svenskt medborgarskap

Placering kommer att vara i Helsingborg, men på grund av verksamhetsskäl kan det även bli aktuellt med placering på annan ort inom polisområdet. Det är därför meriterande att ha körkort lägst B-behörighet. Det är även meriterande om du har 6 månaders dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Egenskaper
• Stresstålig - är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
• Strukturerad - Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
• Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Flexibel - Har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt förändra sitt synsätt och tillvägagångssätt.
• Initiativtagande - Fattar snabba beslut och tar initiativ. Arbetar aktivt mot uppsatta mål.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och lämplighet.


ÖVRIGT
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Schema, flextid, helgarbete förekommer

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult Linda Eriksson 0722 127627.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Schema, flextid, helgarbete förekommer Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-07
Ange följande referens när du ansöker: C19409/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Arnhed rebecka.arnhed@polisen.se
Katharina Larsson

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
4113065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: