Administratör till planavdelningen

Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret i Göteborg

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.




Publiceringsdatum
2017-05-11

Arbetsuppgifter
Planavdelning på Stadsbyggnadskontoret har i uppdrag att i enlighet med Plan- och bygglagen producera detaljplaner som sedan ligger till grund för utveckling av staden, för bygglovsprövning och byggande. Avdelningen utreder lämplig markanvändning och avväger olika allmänna och enskilda intressen för att kunna utveckla Göteborg, ta tillvara befintliga miljöer och se var det är möjligt att bygga. Här arbetar ca 100 personer inom planering, projektledning och planstöd. Avdelningen består av fem detaljplanegrupper och en planstödsgrupp.

Vi söker nu en avdelningsadministratör med placering i planstödsgruppen. Du ansvarar för avdelningens lönerapportering, fakturahantering, bokningar samt introduktion av nyanställda. Du arbetar huvudsakligen självständigt och fångar upp avdelningens behov, omvärldsbevakar och utvecklar effektiva administrativa rutiner. Inom avdelningen har du en aktiv och samordnande roll när det gäller avdelningsgemensamma möten och aktiviteter. I arbetet ingår också att ge service till såväl allmänhet som professionella aktörer genom att bland annat hantera avdelningens gemensamma inkomna e-post.


Kvalifikationer
Du som söker har relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande erfarenhet av en liknande roll. Du är bra på att strukturera, handlingskraftig och engagerad. Rollen kräver att du har god förmåga att överblicka arbetsuppgifterna, kan prioritera och hålla tidplaner. Du är servicemedveten och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du har god allmän it-kompetens och vi ser gärna att du har erfarenhet från ekonomi- och uppföljningssystem.

Här vill vi ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag
samt försäljning av ytterligare annonser.

I denna rekrytering kan vi komma att kalla sökande till intervju redan under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-25
Ange följande referens när du ansöker: A681679
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Sjöberger 031-368 19 50

Företag
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret

Adress
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
3491352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret: