Administratör till överförmyndarverksamheten

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för ledning, tillsyn och samordning. Förvaltningen ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, IT, teknik, tillväxt och kommunikation.

Kansliavdelningen arbetar med den centrala ärendeberedningen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, juridisk rådgivning, kommunarkivet, dokument- och ärendehantering, allmänna val, EU-val, folkomröstningar, borgerliga vigslar samt kommunal författningssamling. Till avdelningen hör även överförmyndarverksamheten samt chefssekreterare till kommunalråd, oppositionsråd och kommunchef.

Överförmyndare väljs av kommunfullmäktige och på kansliavdelningen i Hässleholms kommun består överförmyndarverksamheten av en jurist och två handläggare. Överförmyndarens uppgift är att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode mäns förvaltning. Denna tillsyn avser att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan ta tillvara sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.

Nu söker Hässleholms kommun en administratör till överförmyndarverksamheten!

Publiceringsdatum
2017-12-12

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av administrativa uppgifter på enheten som till exempel:
• Registrera inkomna handlingar (post, e-post)
• Expediera beslut och andra handlingar
• Ta emot besök och svara i telefon
• Utgöra enhetens administrativa mittpunkt.

Andra arbetsuppgifter inom överförmyndarens ansvarsområden kan bli aktuella såsom till exempel granskning av årsräkningar.

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och minst två års arbetslivserfarenhet av likvärdigt arbete som till exempel sekreterare, kontorist eller registrator.

Vi ser gärna att du har administrativ utbildning inom området, arbetlivserfarenhet av överförmyndarverksamhet samt erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig förvaltning

Då du kommer att dokumentera, skriva tjänsteanteckningar och liknande behöver du ha mycket god förståelse för det svenska språket i såväl tal som skrift samt även ha goda kunskaper i Office-paketet och lätt för att lära dig nya datasystem.

Som person är du strukturerad, noggrann och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan arbeta bra med andra människor och bidrar med en positiv anda. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt med dessa.

Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy, http://www.hassleholm.se/medarbetarpolicy.

Din arbetsplats kommer att vara på Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 50 % sysselsättningsgrad och med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: KLK-28-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunsekreterare Elisabeth Aidemark 0451-26 83 45
Jurist Josefin Moëll 0451-26 83 60

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
3848851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: