Administratör till Myndighetsavdelningen

Malmö kommun / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Malmö kommun i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Myndighetsavdelningen i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är en relativt ny avdelning.
Professionerna i myndigheten beslutar utifrån sina uppdrag om behov om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL) och insatser utifrån Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Avdelningen är organiserad i tre enheter varav avgiftsadministrationen ingår i enheten för Administration, Boende och utveckling. På enheten arbetar vi tillsammans med biståndshandläggare, utvecklingssekreterare, sekreterare och assistenter.

Inom avgiftsadministrationen arbetar 12 medarbetare fördelade på tre team. Varje team ansvarar för ett geografiskt område. Inom kort kommer myndigheten flytta samman till nya renoverade lokaler som är centralt placerade i Malmö med goda kollektiva förbindelser.



Publiceringsdatum
2019-11-06

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att hantera avgiftsärenden för personer bosatta i ordinärt och särskilt boende, det vill säga att utreda den enskildes avgiftsutrymme och att fatta beslut om och följa upp avgifter enligt 8 kap Socialtjänstlagen.

I arbete ingår även att hantera överklagningsärenden. Du kommer att arbeta i Procapita avgiftssystem. Du kommer även att ha kontakt med brukare, deras närstående och andra samarbetspartners både internt och externt.



Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasial utbildning inom administration/ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna. Det är nödvändigt att du har mycket god datorvana och erfarenhet av arbete i Procapita är meriterande. Har du minst två års erfarenhet av arbete med avgiftsadministration och erfarenhet av myndighetsutövning är det meriterande.

Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna förklara dina beslut på ett klart och tydligt sätt. Det är meriterande om du dessutom har andra språkkunskaper.

Som medarbetare ska du ha förmåga att på ett pedagogiskt sätt informera om avgifter för enskilda personer samt ha en god analytisk förmåga. Det krävs även en god förmåga att kunna möta varje enskild person och dennes närstående utifrån deras individuella situation och behov. I utbildningssyfte ska du kunna förmedla muntlig framställning.

Som person är du serviceinriktad och du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.


ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse Heltid eller önskad sysselsättningsgrad.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Malmö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A913660".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Malmö kommun (org.nr 212000-1124)

Arbetsplats
Malmö Stad, 175 Hvof Avd Myndighet

Jobbnummer
4943344

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Malmö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö kommun: