Administratör till kontorsservice

Piteå Kommun / Administratörsjobb / Piteå
2018-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till kontorsservice" (publicerad 2023-09-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Administratör till kontorsservice

Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets- och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet.

Avdelning Stabs uppdrag är att ge stöd och service till fastighets- och servicenämnden samt till förvaltningsledningen och förvaltningens avdelningar med planering, styrning, uppföljning och administration inom nämndens ansvarsområden. Dessutom servar kontorsservice kommunkoncernen med kopieringsuppdrag och kontorsmaterial.

Kontorsservice är beläget på stadshuset och består av tre medarbetare, två administratörer och en kontorsvaktmästare. Då en av våra medarbetare snart går i pension söker vi hens efterträdare.

Arbetsbeskrivning

Kontorsservice hanterar bland annat kopieringsuppdrag med efterbehandling samt kommunens inköp och lagerhållning av kontorsmaterial. Kontorsservice deltar vid upphandling och inköp av kontorsvaror. Administration såsom fakturahantering, ekonomi- och statistikuppföljningar samt viss posthantering. I tjänsten ryms även övrig förvaltningsövergripande administration.

Kvalifikationer

Vi söker dig med gymnasial utbildning inom exempelvis administration, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med administration och det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling/inköp, kopiering och efterbehandling av tryckt material.

I tjänsten är noggrannhet och ett professionellt förhållningssätt en självklarhet. Vi tror att du har ett positivt sätt, är van att arbeta självständigt men även att samarbeta med andra. Nytänkande och att bevaka omvärlden, är naturligt för dig, allt för att kunna ge en god service till våra kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har en god datakunskap och visst tekniskt kunnande.

I tjänsten ingår dagligen många lyft (packning av varor) varför en god fysik en förutsättning.

Publiceringsdatum
2018-01-29

Kontaktperson för detta jobb
Helena Lundberg, avdelningschef 0911- 69 61 45



Facklig kontakt
Ingalill Lindahl, Vision 0911-69 61 38

Christer Eriksson, SI 0911-69 61 65

Välkommen med din ansökan senast 2018-02-18

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Piteå Kommun

Adress
Piteå Kommun
Svartuddsvägen
94185 Piteå

Kontorsadress
Svartuddsvägen

Jobbnummer
3930335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: