Administratör till Kammarkollegiet, Statens inköpscentral

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-06-21

Om tjänsten
Som Administratör kommer du att ansvara för att sköta administrativa rutiner och stödja medarbetare samt chefen på enheten med exempelvis bokningar av möten, konferenser, resor, utskick av brev. Skriva mötesprotokoll, noteringar samt samordna olika förekommande aktiviteter på enheten. Vidare kommer du att hjälpa till med planering och genomförande av ramavtalsseminarier, leverantörs- och avropadagar.
I rollen som administratör hjälper du även till med uppdatering av ramavtalens pris- och produktlistor samt viss avtalsadministration i upphandlingssystemet TendSign.

I din roll som administratör kan det även förekomma andra typer av arbetsuppgifter så som exempelvis:
• Planera och samordna
• Att vara ett operativt stöd för verksamheten
• Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
• Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• Hantera många kontakter med anställda och allmänheten
• Projektplanering och uppföljning av projekt

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag hos Statens inköpscentral, en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandling och förvaltning av de statliga ramavtalen. Antal medarbetare är ca 65 personer fördelade över fyra enheter och en stab om tre personer vilka är direkt underställda avdelningschefen. Som administratör kommer du att arbeta på enheten för ramavtalsförvaltning som har 23 anställda.

Uppdraget startar så snart som möjligt enligt överenskommelse. Uppdraget beräknas pågå under sex månader med möjlighet till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat i en liknande roll, gärna inom offentlig sektor. Vidare söker vi dig som har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya frågor. Du har även lätt för att lära dig nya system och känner dig bekväm med att arbeta självständigt i dessa. För tjänsten krävs också att du har förmåga att fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Det är extra meriterande om du även har tidigare erfarenhet av administration kring inköp eller upphandling. T.ex. bevakning och uppdatering av avtal, kontroll och uppdatering av produkt- och prislistor. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av avtalsadministration i ett upphandlingssystem som t.ex.TendSign eller motsvarande.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Kammarkollegiet och Statens inköpscentral
Kammarkollegiet har en diversifierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag. De förvaltar drygt 170 miljarder kronor åt mer än 400 kunder och representerar Allmänna arvsfonden och avvecklar dödsbon där fonden är arvinge, förvaltar fondens medel och föreslår vilka projekt som ska få Arvsfondens stöd.
Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet (SIC) upphandlar och förvaltar ramavtal för varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter. Inom IT och telekom kan även kommuner och regioner avropa från våra ramavtal.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvariga rekryterare:
Anki Arnquist, anki.arnquist@adecco.se
Ida Maarman, ida.maarman@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Sökord
Administratör,offentlig sektor, statlig myndighet,TendSign, Microsoft Office, Kammarkollegiet, Statens inköpscentral, myndighet, avtalsadministration, inköp, upphandling, Stockholm, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-42369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist

Jobbnummer
7903336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: