Administratör till Individ- och Familjeomsorgen i Skinnskatteberg

Skinnskattebergs Kommun / Administratörsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten
Tjänsten är främst en del av individ- och familjeomsorgen som idag består av 5 socialsekreterare, 3 handläggare samt en enhetschef men kommer även ge administrativt stöd till andra enheter inom Socialförvaltningen. Vi är ett flexibelt team som är måna om att hjälpas åt, vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Skinnskatteberg är en liten kommun vilket ger möjlighet till inflytande och större flexibilitet i arbetet med korta beslutsvägar. För oss är det mycket viktigt att du trivs hos oss och därför erbjuder vi dig bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flexavtal samt möjlighet till semesterväxling.
Vi vill gärna se just Din ansökan hos oss!

Publiceringsdatum
2023-12-06

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att arbeta med löpande ärende- och dokumenthantering, samt sedvanliga adminstratörsuppgifter kopplat till flera enheter. Du kommer bland annat att ansvara för registrering och arkivering, uppdatera bemanningsschema, uppdatera manualer, löpande kontroller av ej verkställda beslut och rapportera dem till Socialt Ansvarig Samordnare (SAS), det är därför en fördel om du sedan tidigare är bekant med de lagar och regler som gäller inom IFO:s verksamhet.

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten bör du ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor, samt god datavana. I din yrkesroll ska du kunna arbeta strukturerat enligt gällande rutiner och policys, ha ett gott ordningssinne samt lätt för samarbete inom och utanför den egna avdelningen. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023), http://www.skinnskatteberg.se

Kontakt
Enhetschef IFO
Xhemajl Haradinaj
xhemajl.haradinaj@skinnskatteberg.se
0222-515673

Jobbnummer
8310372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: