Administratör till Individ & Familjeomsorg, administrativa enhet

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se

Gillar du support och service? Vi söker dig som gärna är spindeln i nätet och som har koll på läget.

Välkommen till oss på Individ & Familjeomsorg, en människoälskande förvaltning med fart, fläkt och ambitioner!

Om verksamheten Processledning och verksamhetsstöd
Verksamheten Processledning och verksamhetsstöd etableras den 1 januari 2016 i den nya förvaltningen Individ och Familjeomsorg och ansvarar för förvaltningens samtliga lednings- och stödprocesser. I det ingår bland annat verksamhetsstöd som HR, Ekonomi och kommunikation, administration, IT- och lokalfrågor, kvalitetsarbete och strategisk förnyelse/utveckling av processer, metoder och organisation. Idag finns det två administrativa enheter under Processledning och verksamhetsstöd, som ger administrativt stöd till förvaltningens chefer och medarbetare.

Vi söker nu förstärkning av en administratör på heltid!

Rollen som administratör hos oss
Som administratör utgör du en central stödfunktion för förvaltningens chefer och medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår såväl egna ansvarsområden som gemensamma områden tillsammans med dina administratörskollegor.

Dina egna ansvarsområden består bland annat av schemahantering för personlig assistans i vårt schemaplaneringssystem Medvind, tidsredovisning till Försäkringskassan, statistik och uppföljning av brukares timmar i vårt ekonomisystem samt gör sammanställningar av skrivelser för utskick av information.  Du har även en roll i semesterplaneringen inför sommaren och deltar i rekryteringarna dit. Tillsammans med övriga administratörer arbetar ni med bland annat inköp och fakturering i vårt e-handelssystem, anmälningar till utbildningar och kallelser, bistår med hjälp i rekryteringar och skriva anställningsbeslut och hantera avslut. Ni ansvarar för förvaltningens posthantering och gemensamma telefon och e-mail och säkerställer rutiner och processer för samtliga av era arbetsuppgifter.

Rollen och ansvarsområden kan komma att förändras i takt med att den nya organisationen växer fram.

Publiceringsdatum
2016-04-18

Profil
Vi söker dig som har en YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning som omfattar minst 60 högskolepoäng med inriktning inom administration, ekonomi, personal eller annan inriktning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren ser som likvärdig. Du har minst två års erfarenhet av administrativt arbete och schemaläggning. Vi förutsätter att du har god datorvana och dagligen använder de vanligaste programmen som används i Microsoft Office, såsom Word, Excel och OneNote. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetet som chefsstöd och i schemasystemet Medvind samt kunskaper kring arbetstidslagen och allmänna bestämmelser. Meriterande är även om du har erfarenhet av offentlig verksamhet.

Som person är du analytisk lagd med förmåga arbeta med komplexa frågor och att se sammanhang och konsekvenser. Du är en problemlösare av naturen med god förmåga att lösa nya situationer och frågor som kan uppstå i arbetet. Ditt arbete strukturerar och organiserar du på ett noggrant och effektivt sätt och du lägger stor vikt vid kvalitén i det du utför och levererar. Vidare är det viktigt att du är flexibel, är handlingskraftig och kan prioritera.   För att trivas i rollen måste du gilla utmaningar och klara av att arbeta i ett högt tempo. Att ge god service är en självklarhet för dig och din förmåga att kommunicera och skapa goda relationer är mycket god.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Låter det som du? 

Varmt välkommen med din ansökan senast den 3 maj 2016!.
I samband med erbjudande om anställning tas uppgifter ur belastningsregistret.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter sommaren eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-03
Ange följande referens när du ansöker: 2016/280
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Linnéa Schölander 0300-83 52 75
Enhetschef Pauline Martinius 0300-83 4719

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
2788985

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: