Administratör till Furulidens särskilda boende

Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alvesta, Växjö, Hylte, Uppvidinge, Ljungby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?

Furuliden är ett särskilt boende med 60 lägenheter inklusive ett demensboende. Här ansvarar två enhetschefer för verksamheten. På Furuliden finns också ett tillagningskök.


Publiceringsdatum
2017-11-06

Arbetsuppgifter
Administratörrollen hos oss innebär:
Du har ett nära samarbete med de enhetschefer som omfattas av ditt ansvarsområde. Du ansvarar för administrativa arbetsuppgifter för det särskilt boendet på Furuliden samt hemtjänstverksamhet.

Det innebär bland annat:
• Debitering, löne- och fakturahantering, beställningar, inköp samt att medverka i budgetuppföljningar.
• Personaladministrativa uppgifter som bemanningsplanering, vikarieplanering samt uppdrag i samband med rekrytering och introduktion.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från administrativt arbete.

Du är självständig och ansvarsfull i ditt arbete och som person är du uppmärksam och tillmötesgående med en vilja och förmåga att stödja andra samt samarbeta med kollegor. Du trivs med att skapa kontakter och underhålla relationer i ditt arbete, såväl internt som externt.

Du tar ansvar, strukturerar och organiserar självständigt ditt arbete och fullföljer dina arbetsuppgifter i tid. Du arbetar noggrant och är kvalitetsmedveten. Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter vilket innebär att kunna vara flexibel, ta egna initiativ i arbetet och kunna fatta beslut inom ramen för ditt ansvarsområde.

Du trivs i en miljö där du får möjlighet att vara kreativ och hitta nya lösningar på de situationer som uppstår.

Eftersom arbetet till stor del innefattar muntlig och skriftlig kommunikation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket. Du har goda datorkunskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i personal- och ekonomisystem samt schemaläggning. Erfarenhet av Visma Window, Procapita/Lifecare och TimeCare är meriterande.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Löpande rekrytering kommer att tillämpas så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Ange följande referens när du ansöker: A728736/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Lind jeanette.lind@alvesta.se 0472-59 56 32

Företag
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta

Kontorsadress
Centralplan 1 Alvesta

Jobbnummer
3786141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen: