Administratör till företag inom entreprenadmaskiner - Randstad AB - Administratörsjobb i Malmö
Administratör till företag inom entreprenadmaskiner
Randstad AB / Administratörsjobb / Malmö
2017-11-21

Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Randstad AB i Malmö

Administratör till företag inom entreprenadmaskiner
Trivs du i rollen som administratör där du får nytta av såväl din administrativa förmåga liksom hjälpsamma sätt? Vår kund verkar inom entreprenadbranschen och söker nu en administratör där du kommer att arbeta brett. Uppdraget startar omgående och pågår i minst 6 månader. Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Malmö

Omfattning: Heltid, start omgående och 6 månader (goda chanser till förlängning).

Publiceringsdatum
2017-11-21

Dina arbetsuppgifter
Företaget du kommer till arbetar med entreprenadmaskiner och tunga fordon. Funktionen du kommer tillhöra är inom support där ni supporterar ca trettio säljare ute i landet som köper och säljer begagnade maskiner. Vår kund söker nu en administratör som kan avlasta teamet med arbetsuppgifter. Eftersom arbetsuppgifterna idag ligger på de andra medarbetarna i teamet så kommer du att succesivt få fler arbetsuppgifter med tiden.

Exempel på arbetsuppgifter;

* fakturering (hantera fakturor i både in- och utflödet), tullfrågor gällande 4 olika valutor som ska hanteras och bli rätt, hantera exportpapper (tullhandlingar, kontakt med företag och myndighetet kring detta).
* hantera transportbokningar och inköp av transporter (kontrollera avstånd, pris, kontakter med företagen), lagerförflyttning, logistik, uppdatera listor, administrera lagerlistor, mycket kontakt med säljare på mail och telefon, statistik.

Kvalifikationer
Här behöver du;

* minst 2 års erfarenhet inom administration inom tung industri eller fordonsindustri (t.ex. fordon, verkstad, industri eller annan typ av industri där flödet kan vara liknande).
* ha arbetat med siffror på något sätt tidigare som t.ex. genom att ha arbetat med t.ex. inköp / fakturor / Excel.
* gymnasieutbildning.
* goda datakunskaper.
* goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas i rollen krävs ett driv och engagemang för att lära sig. Dessutom ser vi att du som kommer hit har skinn på näsan och är inte rädd för att lyfta luren och ifrågasätta. Låter det som dig? Välkommen in med din ansökan!

Det är meriterande (ej krav) om du har erfarenhet inom branschen med lastbilar/maskiner och arbetat som eller mot säljare i en administrativt stöttande roll. Har du arbetat i en koordinerande roll eller i en administrativ assisterande roll liksom arbetat med reservdelar och begagnade maskiner är det meriterande. Har du dessutom högskoleutbildning eller KY-utbildning inom logistik, inköp, ekonomi liksom arbetat i M3 (Movex) är det en stor fördel och att man attesterat fakturor i Palette är det mcyekt meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista dag att ansöka är 2017-12-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Camilla Wohlin, camilla.wohlin@randstad.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 201101380
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Wohlin camilla.wohlin@randstad.se

Företag
Randstad AB

Adress
Randstad AB
Södergatan 28
21134 MALMÖ

Kontorsadress
Södergatan 28, 21134 MALMÖ

Jobbnummer
3813894


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: