Administratör till Familjehemsenheten Hisingen

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Hisingsgemensamma Resurser arbetar på uppdrag av de tre stadsdelsförvaltningarna; Lundby, Norra Hisingen och Västra Hisingen. Den organisatoriska tillhörigheten är situerad inom Sektor IFO-Funktionshinder Västra Hisingen. Vi är övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelarna och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.



Publiceringsdatum
2020-06-10

Arbetsuppgifter
Vill du bli en av oss?

På Hisingens familjehemsenhet arbetar idag två enhetschefer, två 1:e socialsekreterare, 20 kontakt- och familjehemssekreterare samt tre administratörer. Vi söker nu en ersättare till en kollega som gått vidare till annan tjänst.
Enhetens uppdrag är att bistå stadsdelsförvaltningarna på Hisingen med familjehem, kontaktfamiljer stödfamiljer och kontaktpersoner LSS.

Som administratör kommer du att vara en del i arbetet på enheten i att erbjuda våra medarbetare samt uppdragstagarna en god service.

Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan administratörer, familjehemssekreterare och uppdragstagare där du kommer att fungera som ett viktigt stöd för dessa. Du har också en viktig roll när det gäller att skapa förutsättningar för chefen att planera och styra verksamheten. En väsentlig del av administratörernas arbetsuppgifter är att arbeta med verksamhetsstödet i Treserva och Personec, som bland annat innebär att ansvara för utbetalningar av ersättningar till våra uppdragstagare samt att stödja chef i personaladministration.

Välkommen med din ansökan!


Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och administrativ påbyggnadsutbildning. Det är ett krav att du tidigare arbetat inom administration med olika IT-stöd och att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Du kommer mestadels att arbeta i Personec, Treserva och Office-paketet, framför allt Excel. Utöver det förekommer arbete i Proceedo och Agresso.

Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver kunna strukturera ditt eget arbete. Du är en serviceinriktad person med ett gott bemötande som trivs med en variation av arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan påbörjas under ansökningstiden.

Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bla friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har röktfri arbetstid.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på 50% och sträcker sig tom 2021-06-30. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "90/20".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , SDF Västra Hisingen

Jobbnummer
5259990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: