Administratör till BoCenter - Stockholms Stadsmissions verksamhe

Stadsmissionen / Administratörsjobb / Stockholm
2020-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till BoCenter - Stockholms Stadsmissions verksamhe" (publicerad 2022-04-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadsmissionen i Stockholm, Huddinge, Järfälla, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Vill du göra skillnad för män som lever i hemlöshet? Sök du tjänsten som administratör till BoCenter

BoCenter är Stockholms Stadsmissions verksamhet för män som lever i akut hemlöshet. Verksamheten bedrivs i form av ett akutboende och en dagverksamhet som har ett tätt samarbete med varandra. På BoCenter arbetar vi för att män i hemlöshet ska ha tillgång till välfärd, boende och en möjlighet att få sina basbehov tillgodosedda. Detta gör vi genom att erbjuda ett tryggt vardagssammanhang med möjlighet till sömn, dusch, tvätt och mat men också genom aktiviteter, gemenskap och boende.

Som administratör har du det övergripande ansvaret för all administration som berör BoCenters verksamheter och dess anställda. Du arbetar nära verksamheten och rapporterar direkt till enhetschef. I arbetsuppgifterna ingår fakturering av vårdavgifter, lönerapportering, bemanning och inköp. Det är ett varierande arbete där du kommer att ha stor insyn i alla delar av BoCenters arbete.

Du har:

- Utbildning inom ekonomi eller personaladministration
- Tidigare arbetat med kontering, fakturahantering och inköp
- Erfarenhet av bemanning, schemaplanering och rekrytering.
- Goda datorkunskaper och kan arbeta obehindrat i Officepaketet och rapporteringsprogram för ekonomi och lön (ex ExFlow, Medvind, EsMaker)
- En förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

I arbetet är du noggrann och självgående. Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet efter utsatta deadlines. Du har ett professionellt bemötande och kan upprätthålla god samverkan mellan verksamheter internt och kundrelationer extern. Vidare trivs du med att arbeta i en dynamisk verksamhet där snabba förändringar kan ske utifrån verksamhetens behov.

Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat inom social verksamhet och då gärna med administrativt ansvar.

Publiceringsdatum
2020-05-26

Övrig information
Tjänsten är ett föräldrarvikariat fram till 2021-09-14

Omfattning 75%

Placering: Flemminggatan 113

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stadsmissionen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stadsmissionen, https://www.stadsmissionen.se/

Arbetsplats
Stockholms Stadsmission

Jobbnummer
5240236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadsmissionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadsmissionen: