Administratör till Bemanningsenheten SDF Lundby

Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 47 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 500 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2015-03-23

Arbetsuppgifter
Bemanningsenhetens främsta uppdrag är att rekrytera och tillhandahålla timavlönade vikarier till verksamheterna vid akut frånvaro av ordinarie personal. Utöver det ska vi stötta förvaltningens chefer/samordnare i Time Care frågor och vara generellt behjälpliga vid bemanningsfrågor.

Som administratör i Bemanningsenheten har du ansvar för rekrytering och administration av timavlönade. Du har dagligt kontakt med beställare och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.
Du har telefontid bestämda tider under arbetsdagen där du på en hög service nivå ska bemöta våra kunder och medarbetare.

Du har ett ansvar i att följa upp arbetet som våra timavlönade utför. Det innebär uppföljningssamtal med timavlönade liksom hantering av återkoppling till/från verksamheterna.

Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

Kvalifikationer
Du har som lägst gymnasiekompetens.
YH utbildning i personaladministration eller annan högkoleutbildning är meriterande.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad. Du har hög kommunikativ förmåga och att du kan prioritera dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag.
Du är en person som vågar ta plats och din kompetens stäcker sig utanför det administrativa då kommunikation är en stor del av ditt arbete.
Det är viktigt att du brinner för människor och är motiverad till att hitta rätt person för rätt uppdrag.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är en van datoranvändare och behärskar Personec, Winlas, Time Care Plannering och Time Care Pool.

Du har tidigare haft likvärdiga uppdrag.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-03
Ange följande referens när du ansöker: A459341
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alma Krdzalic, Enhetschef 031-366 70 10

Facklig kontakt
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 77 13

Företag
Göteborgs stad, SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad, SDF Lundby
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
Köpmansgatan 20 GÖTEBORG

Jobbnummer
2217123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby: