Administratör till Bemannings och rekryteringsenheten sydväst
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Publiceringsdatum2024-05-16ArbetsuppgifterEn av våra duktiga medarbetare ska vidare på nya äventyr och vi söker därför en administratör till bemanningsenheten Funktionsstöd och socialförvaltningen sydväst.
Vårt primära uppdrag är att serva verksamheterna inom förvaltningen för funktionsstöd Sydväst och socialförvaltningen sydväst i deras dagliga bemanningshantering. Vi rekryterar timavlönade med ambitionen att de på sikt ska utvecklas och växa in till roller som ordinarie personal ute på verksamheterna.
Som bemanningsadministratör ansvarar du för att:
• ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet Time Care Pool.
• hantera löner för våra vikarier i Personec
• hantera sjukfrånvaro
• hantera bredvidgångar i samråd med verksamheterna vi stöttar
• ha daglig kontakt med verksamheter och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar utifrån verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.
Enheten är organiserad under HR- avdelningen och vi är totalt elva medarbetare i teamet. Utöver det har vi ca 400 timavlönade medarbetare som dagligen stöttar verksamheterna inom funktionsstöd och socialförvaltningen i sydväst!
Välkommen med din ansökan!
KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning såsom ekonomisk, personaladministrativ eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning mot HR eller personaladministration så är det meriterande. Vi ser också gärna att du har goda kunskap inom arbetsrätt.
Goda kunskaper i det svenska språket är en förutsättning för att kunna hantera våra IT-verktyg och kontaktytor. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Time Care pool och Personec.
Vi söker dig som tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du är kommunikativ, dvs uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C193654".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Enhetschef
Alexandra Bissmark
031-365 29 44 Jobbnummer 8683495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.