Administratör till Arbetsmiljöverkets växel

Arbetsmiljöverket (Av) / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Örebro eller i hela Sverige

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

2020/005359

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Enhetens uppdrag är att via telefon och e-post ta emot tips från frågeställare och besvara och vägleda i frågor av allmän karaktär som rör Arbetsmiljöverkets ansvarsområde. Närmare två tredjedelar av våra frågor kommer in via telefon och totalt hanteras närmare 50 000 ärenden/år. Frågeställarna kan vara arbetsgivare, skyddsombud och arbetstagare. En viktig del av enhetens uppdrag är att återföra kunskaper och erfarenheter till Arbetsmiljöverket övriga verksamhet. Det ökar kunskapen i hela myndigheten. Enheten ansvarar även för Arbetsmiljöverkets växel som även den hanterar cirka 50 000 ärenden/år.

Administratör till växel
Dina arbetsuppgifter innebär att arbeta i myndighetens växel med att vägleda allmänheten till rätt person eller funktion inom myndigheten. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att hålla en hög servicenivå även under arbetstoppar.

I arbetet förekommer också andra administrativa uppgifter, till exempel orderhantering. På sikt kan även arbete i myndighetens reception bli aktuellt.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• gymnasieutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• goda kunskaper i Officepaketet
• stor erfarenhet av att kommunicera med människor via telefon
• erfarenhet av att bemöta människor i olika situationer med en hög servicenivå
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift

För att lyckas i uppdraget behöver du ha intresse för arbetsmiljöfrågor, vara nyfiken och trivas med ett ständigt lärande. Du har en känsla för service och kan ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Som person är du social, strukturerad och flexibel. Du kan även prioritera vid tillfälliga arbetstoppar. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta i växel eller med annan kundkontakt via telefon

Mer om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning, på heltid, med start snarast möjligast, till och med 30 november 2020, med placering i Stockholm. Vi finns just nu i Hornsberg på Kungsholmen men kommer under hösten 2020 flytta till nya lokaler i Solna Business Park.

Arbetsmiljöverket erbjuder en arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss .

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.
Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Gustav Öström. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Stefan Lennartsson och för ST Marita Jonsson. Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 2020-02-17
Ansök genom att klicka på länken nedan. Ange diarienummer i din ansökan. Urval sker löpande. Intervjuer kommer att genomföras i Stockholm.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Vi ansvarar för kontakter med Regeringskansliet på tjänstemannanivå och regional skyddsombudsverksamhet.

Om myndigheten
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 1 mars - 30 november 2020

Publiceringsdatum
2020-02-06

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arbetsmiljöverket (Av)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148), http://www.av.se

Arbetsplats
Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT

Jobbnummer
5081828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket (Av)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket (Av):