Administratör till anstalten Sagsjön

Kriminalvården, Anstalten Sagsjön / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalten Sagsjön i Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Sagsjöns verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/sagsjon/#om

Anstalten Sagsjön ligger i Lindome strax söder om Göteborg och är en anstalt för kvinnor, 77 platser fördelat på klass 2 och 3. På området pågår en nybyggnation och en helt ny anstalt står klar 2024. Det kommer innebära fler anstaltsplatser, modernare lokaler för behandlingsarbete och sysselsättning.
Anstalten kommer att bestå av normalavdelningar och en psykiatrisk omvårdnadsavdelning.
Anstalten Sagsjön kommer att bli den nästa största anstalten för kvinnor i Sverige.

Publiceringsdatum
2023-10-18

Arbetsuppgifter
Administrationen är en servicefunktion där du kommer vara en av två personer som arbetar brett med administration. Rollen innefattar hantering av fakturor, diarium, post, beställningar och hantering av myndighetens brevlåda. Du arbetar även med intagnas medel som är ett samlingsbegrepp för allt som rör de intagnas pengar. I arbetsuppgifterna ingår bokföring av ersättning för sysselsättning till klienter, ansvar för kassa samt inventering av denna, avstämningar, bokslut och arkivering samt genomförande av ekonomiska transaktioner i klientärenden i enlighet med beslut.
Du kommer också ha ansvar för beställning och administrering av intagnas kiosk vilket kan innefatta externa kontakter med upphandlad leverantör på området. Du arbetar vidare med beställning och redovisning av telefonkort till Kriminalvårdens INTIK-system samt administrering av matkuponger. Administreringen görs i huvudsak i systemen UBW, Platina och Proceedo, men även andra administrativa datasystem.
Arbetsuppgifterna förutsätter att du har god kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar struktur! Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen och därför krävs det att du är strukturerad, noggrann och metodisk. Du är kvalitetsmedveten och kan göra rätt prioriteringar i ett högt tempo. Du är självgående och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt utifrån det. Då arbetet som administratör är en servicefunktion kräver det också flexibilitet och god samarbetsförmåga. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både gentemot andra på anstalten, samt andra aktörer inom och utanför myndigheten.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen. Gärna med juridik/ ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning och god administrativ förmåga.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Van användare i Office-paketet
• Goda IT-kunskaper

Det är meriterande om du har:
• Akademisk utbildning inom offentlig förvaltning, ekonomi, personal, administration eller annan för tjänsten relevant inriktning.
• Erfarenhet av administrativt arbete inom Kriminalvården
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring, arkivhantering, sekretessbelagda dokument, myndighetsmail eller liknande
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta i Platina, UBW och Proceedo

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C160553".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Anstalten Sagsjön

Kontakt
Kriminalvårdsinspektör
Andreea Jonsson
andreea.jonsson@kriminalvarden.se

Jobbnummer
8200592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Anstalten Sagsjön

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Anstalten Sagsjön: