Administratör till Administrativa enheten, IFO-FH

Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.

Publiceringsdatum
2015-08-10

Arbetsuppgifter
Sektor Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder i Lundby stadsdelsförvalting svarar för försörjningsstöd, stöd till barn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna, stöd till personer som uppbär ekonomiskt bistånd samt stöd och service till människor med funktionsnedsättningar. Sektorn är indelad i tre områden: Myndighet, Sysselsättning, personligt stöd och service samt Boende.

Hela sektorns administration gällande personalrapportering och fakturahantering tillhör en administrativ enhet som bildades 2012. Administrativa enheten består av 12 administratörer och är en central stöd- och servicefunktion till chefer och medarbetare inom sektorn gällande fakturahantering, debitering, löneadministation, IT-stöd, arkiv, statistik, kontrolluppgifter. Enheten är fördelat på myndighetsgrupp, utförargrupp, arkiv för IFO/FH & ÄO samt fastighet & reception. Enheten leds av en administrativ chef/enhetschef. Geografiskt är enheten placerad i nybyggda lokaler ett stenkast från Backaplans utbud av restauranger och affärer. Hisingens största knutpunkt för kollektivtrafik, Hjalmar Brantingsplatsen, ligger bara någon minuts promenad bort från oss. I samma hus har Friskis och Svettis öppnat nya lokaler med stort utbud av träning.

Vi stärker nu det administrativa stödet till sektorns enheter med inriktning på område Myndighet och söker därför en ny medarbetare.

Arbetet innebär att i nära samarbete med sektorns chefer och medarbetare erbjuda ett kvalificerat administrativt stöd och att vara en länk till förvaltningens stödfunktioner. I arbetet ingår de sedvanliga administrativa uppgifterna inom verksamheten såsom personalrapportering, fakturahantering, beställningar, statistikunderlag, hantering av telefonikatalog, återsökning av medel för ensamkommande flyktingbarn och bilpooler samt att ge service åt brukare, samarbetspartners och enheternas medarbetare. Eventuella fördjupningsuppdrag kan tillkomma.

Kvalifikationer
För den här tjänsten ställer vi följande krav:
• Högskoleutbildning, t.ex. administratörsprogrammet, socionomprogrammet, offentlig förvaltning eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

• Minst 2 års erfarenhet som administratör i kommunal verksamhet inom IFO-FH.

• Erfarenhet av arbete som administratör i systemen Treserva, Personec, Winst och Lotus samt Officepaketet såsom Excel, Word och Powerpoint.

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för dina och ditt teams arbetsuppgifter, har god datavana och snabbt kan lära dig nya system, är duktig på att formulera dig i tal och skrift, god förmåga att strukturera och göra prioriteringar i det egna uppdraget. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.

Som person är du lugn och tillmötesgående med stort intresse och vilja att hjälpa andra och ge en god service. Du är lyhörd och trivs med att samarbeta med dina teamkollegor och tillsammans lösa dagliga arbetsuppgifter och utmaningar som uppstår inom enheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och administrativ skicklighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan ske löpande under annonseringen.

Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-24
Ange följande referens när du ansöker: A493033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef 031-366 75 45

Facklig kontakt
Linn Andersson-Ax, Saco/SSR 031-366 74 02
Ashraf Nasseri, Vision 031-366 76 13

Företag
Göteborgs stad, SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad, SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Wieselgrensgatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2382381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby: