Administratör, Stockholm

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift och vill bidra till en ökad operativ förmåga i polisens uppdrag?

Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 500 medarbetare.

För att trivas hos oss har du ett starkt personligt driv, god social och kommunikativ förmåga samt känner ägarskap för dina och gruppens leveranser.

Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige - en möjlighet att göra skillnad på riktigt.

Du kommer att ingå i en grupp som stöttar verksamhetens chefer och tillhandhåller ett effektivt administrativt stöd i linje med verksamhetens behov. Vi har ett flexibelt förhållningssätt till våra ansvarsområden och arbetsuppgifter kan således komma att ändras över tid.

Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.

Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.

Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/



Publiceringsdatum
2022-05-09

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att ansvara för att leverera kvalitativt administrativt stöd till IT-avdelningens inköpssektion.

Arbetsuppgifterna kan bland annat vara:
• Avtalsadministration; inskanning, kategorisering och publicering i databas
• Arkivering av ärenden
• Ansvara för sektionens funktionsbrevlåda
• Publicering av information på wiki och intranät


Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har
• Gymnasieexamen eller arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd
• Mycket god svenska både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet från offentlig verksamhet

Dina personliga egenskaper
• I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra inom IT-avdelningen, andra avdelningar inom myndigheten och med externa parter
• Du är lyhörd, når fram med ditt budskap och återkopplar
• Du är van att arbeta strukturerat och har ordning och reda
• I övrigt så ser vi att du som person bidrar till en positiv stämning i arbetsgruppen och inte är rädd för att ta dig an nya uppgifter och utmaningar

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
I denna rekrytering görs löpande urval.

Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör

#LI-Hybrid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C87862/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Kontakt
Handläggare
Ann-Charlotte Hanqvist
ann-charlotte.hanqvist@polisen.se
010-56 39493

Jobbnummer
6621245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: