Administratör/receptionist till RSM

KFX HR-partner Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Är du noggrann, ordningsam och prestigelös? Vill du arbeta på ett företag som strävar efter att bygga starka relationer till deras kunder med fokus på samverkan och med basen i en genuin förståelse för kundernas behov, strategi och målsättningar? Söker du efter en bred roll med administration som grund och där du får ta eget ansvar? Då kan du vara Rsms nya administratör och receptionist!

RSM har valt att sammarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX HR-partner och uthyrd hos vår kund RSM. KFX är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa ska genomsyra allt vi gör.


Om företaget
RSM erbjuder en brett utbud av tjänster som kan skapa stora värden, underlätta ditt företags utveckling och säkerställa att du fattar rätt ekonomiska beslut för din verksamhet - alltid med den personliga relationen i centrum.

Vi erbjuder hög kompetens inom revision, skatt, redovisning och rådgivning. Självklart är vi väl medvetna om att det finns lika många visioner och arbetssätt som det finns företag. Därför är våra råd och lösningar alltid anpassade efter din verksamhet och dina behov, oavsett om du driver en stor koncern eller ett mindre företag. Läs mer på rsm.se


Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör och receptionist innefattar bland annat:

• Vara ansiktet utåt mot kunderna och få dem att känna sig välkomna. Erbjuda kaffe, se till så att de får kontakt med personen de söker eller den informationen de behöver
• Kundkontakt via mail och telefon/växel
• Hålla snyggt i konferensrum och reception kontinuerligt under dagen
• Administrera kontorets samtliga årsredovisningar och årsdeklarationer
• Administrera anståndsansökningar till Skatteverket
• Utläggsregistrering
• Arrangera interna och externa event, tex Göteborgsvarvet och sommarfest
• Beställa luncher och dylikt till kontoret till diverse möten samt ställa fram/plocka bort
• Posthantering samt bud
• Stötta ekonomiavdelningen
• Scanna fakturor
• Scanna och arkivera diverse handlingar för revisorerna
• In/utleveranser för kundmaterial


Kvalifikationer
För att vara kvalificerad till rollen som administratör och receptionist ser vi att du tidigare har arbetat i en roll där du har haft datorn som ditt främsta verktyg och har förmågan att se vad som behöver göras samt prioriteras. Vi ser att du har ett arbetssätt som andas struktur och noggrannhet där du lägger stor vikt vid detaljer. Då arbetsuppgifterna kan vara av varierande slag ser vi att du som person är prestigelös och har en hög grad av arbetsmoral och kan rycka in där det behövs. Är en glad, positiv och serviceminded person. Vidare ser vi att du är mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Krav för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter
• Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från Visma och Hogia

Vi genomför personlighet- och kunskapstester samt bakgrundkontroll på alla våra slutkandidater.


Övrigt
Tjänsten ett vikariat på ca 1,5 år och är på heltid. Vi ser helst att du kan börja arbeta redan under mars/april. Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Holmefeldt på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 3650
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Holmefeldt 031-711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4638569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: