Administratör Personlig assistans

Uddevalla Kommun, Socialtjänsten / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten i Uddevalla

Uddevalla - en plats för hela livet

Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.

Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.

Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.

Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!

Publiceringsdatum
2024-03-11

Beskrivning
Verksamheten Personlig assistans består av fyra enhetschefer och två administrativa samordnare.

Administratörernas funktion är att tillsammans med enhetscheferna samordna och utföra flertalet
uppgifter som är förknippade med verkställande av personlig assistans.
Den assistansberättigade får genom sin personliga assistent stöd och omvårdnad i sin vardag, ofta utfört av en eller flera personliga assistenter. Personliga assistenter arbetar utifrån arbetsschema vardag som helg. Administratörens uppgift är att tillsammans med enhetschef säkerställa att brukare som valt kommunen som anordnare av sin personliga assistens får insatsen utförd med god kvalitet. Enhetscheferna har verksamhets-, personal-, och budgetansvar.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som administratör inom personlig assistans är du enhetschefer behjälplig i en mängd olika uppgifter. Du har hög tillgänglighet per telefon och administrerar i personalsystemet, med ansvar för att ta emot sjukanmälningar och friskanmälningar, hantera akuta och planerade vakanser samt bevakar så att bemanningen blir löst. Du kontrollerar sjukfrånvaron efter helg och har kontakt med personalgrupper och enskilda brukare vid förändringar samt ser över planeringen i systemet så bemanning finns. Du är enhetschefer behjälplig med bokningar av utbildningar för personal, schemaläggning i systemet, samt att placera ut övertalig personal mm.
Vid nyanställningar skriver du avtal, bokar in och informerar kring introduktion, följer upp
introduktionen samt kopplar anställningar i systemet. Du hanterar även vissa ekonomiska delar såsom fakturakontroll, beställningar, kvitton, reseräkningar, administration i form av tidsredovisningar och assistansersättning i förhållande till Försäkringskassan. I administratörens uppdrag ingår även stöd och information till personliga assistenter.

Kvalifikationer
Examen från gymnasieskola är ett krav, meriterande är om du är utbildad stödassistent, samt har
erfarenhet från området personlig assistans. Om du har kunskap och erfarenhet av arbete med social dokumentation och genomförandeplaner är det en tillgång.
Du behöver ha god datavana då du hanterar olika IT system. Eftersom arbetet består till stor del av bemanningsplanering är det viktigt att du har intresse för bemanningsfrågor och schemaläggning, vilket kräver en god helhetssyn och överblick över verksamheten.
Dina personliga egenskaper bör vara att ha en god serviceförmåga och ha lätt för att lära nytt. Du arbetar självständigt och med god initiativförmåga samt är strukturerad. En viktig egenskap är god förmåga till samarbete då befattningen utgör kontakt med många människor både per telefon och i personliga möten.

Du ska ha god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift.

Övrig information
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med chans till förlängning.



Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.

Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/120".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)

Arbetsplats
Uddevalla kommun, Socialtjänsten

Kontakt
Agnieszka Andersson
0522-697726

Jobbnummer
8531161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Socialtjänsten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten: