Administratör personlig assistans - Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo - Administratörsjobb i Göteborg
Administratör personlig assistans
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
2017-11-13

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka 57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för stadens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.


Publiceringsdatum
2017-11-13

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och bygga upp administrationen kring personlig assistans?

Vi behöver dig som är väl förtrogen med Göteborgs Stads system och som har förmågan samt drivkraften att omsätta praktisk erfarenhet till effektiva rutiner. Vi erbjuder en tjänst med stora variationer i arbetsuppgifter där du har möjligheter att själv utforma arbetet tillsammans med oss på personlig assistans.

I din roll kommer du ha ett övergripande ansvar för schemaplanering, bemanning och samordning av den dagliga driften. I dina arbetsuppgifter ingår även redovisning av SFB-listor till Försäkringskassan samt övriga förekommande administrativa uppgifter såsom statistikredovisning m.m.

Tjänsten innebär att arbeta på uppdrag av och i nära samarbete med enhetscheferna. Du ska också ha ett tätt samarbete med andra professioner t.ex. socialsekreterare, hemsjukvården, m.m. Inom kort kommer vi att införa ett mobilt arbetssätt och det är en fördel om du har erfarenhet av detta.


Kvalifikationer
Vi söker dig som lägst har gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot till exempel administration, personal, offentlig förvaltning eller annat som kan anses vara meriterande för uppdraget.

För att vara aktuell för tjänsten krävs erfarenhet av administration och det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning. Du har god datorkunskap och är en van användare av Word och Excel, stadens IT-system, Personec, Time Care Pool och Time Care Planering. Du bör också ha erfarenhet av korttidsrekrytering samt vana att hantera försäkringskassalistor.

För att lyckas i uppdraget är du strukturerad, har en administrativ skicklighet och har förmåga att balansera vardagens utmaningar med verksamhetens mål och ramar. Du har lätt för att utrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Tycker du att detta passar in på dig? Välkommen att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
I Askim-Frölunda-Högsbo arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A729829
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joseph Hylander joseph.hylander@afh.goteborg.se 031-366 00 68
Maria Svärdström 031-3663074

Företag
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda

Kontorsadress
Nymilsgatan 2

Jobbnummer
3797755


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo: