Administratör & konferens service

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2023-12-08


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Gillar du att ge god service och att administrera?
Har du erfarenhet av konferens, reception och administration, då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Vi söker en Administratör som kommer att ha en nyckelfunktion hos oss där många olika arbetsuppgifter ingår.

Tjänsten är delad mellan administration och event i en akademisk miljö med entusiastiska specialister!

Om rollen
Vi utökar supportteamet och söker därför en administratör med stor känsla för service och med vana av teknisk support vid presentationer och virtuella möten.

I tjänsten ingår även grundutbildningsadministration på grund- och avancerad nivå, forskarutbildningsadministration, samt personaladministration med stöd av vår HR-partner.

I rollen ingår också att boka resor och logi för gäster, beställa och tillhandahålla catering till våra möten och konferenser, liksom mer administrativa uppgifter så som inköp av kontorsvaror, arkivering i Chalmers diarieföringssystem, samt uppgifter relaterat till lokaler, personal och gäster (kort, nycklar och accesser etc.). Hur aktuell arbetsuppgiftsfördelning ser ut kan variera över tid.

Vem är du?
Vi söker dig som vill göra både oss och dig bra - du ser det här jobbet som en chans få kombinera service, support och teknik med administration. Som person är du positiv, noggrann och levererar med kvalitet och i tid utan att fastna i en detalj längre än nödvändigt. Du är lösningsorienterad med en förmåga att skapa tydliga rutiner, förenkla och jobba smart utan att ge avkall på service. Flexibilitet och förmåga att prioritera/omprioritera dagligen är av stor vikt, och en normal dag innebär arbete på campus ofta med många förflyttningar mellan kontorsrum, mötesrum och våningar.

Rollen kräver en hög administrativ förmåga, uttalad samarbetsförmåga och relationskompetens, samt en förmåga att jobba såväl självständigt som prestigelöst i grupp med kollegor. Du både kan och vill arbeta i administrativa system (så som LADOK, PRIMULA, Proceedo, Chalmers 360, Officepaketet, Chalmers persondatabas/datorkontosystem (PDB) mfl.) och med teknisk utrustning på användarnivå, samt hantera administration, planering och genomförande av möten och konferenser.

God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav då kommunikationen sker på båda språken.

Vad får du?
Vi erbjuder dig möjligheten till en mångsidig roll som ingår i ett stöttande och kvalitetsinriktat arbetslag om 11 personer vilka leds av institutionens administrativa chef. Tjänsten ger dig möjlighet att bidra till att utveckla arbetssätt och rutiner, vara en kvalitetsmedveten samarbetspartner och en smidig proaktiv problemlösare av praktiska saker.

Du delar arbetet med en annan kollega kring VDL-arrangemangen, som innebär att säkerställa tydliga bokningsrutiner och ger support inför och under events. Du kommer att tillhandahålla stöd och support till användare inkl. instruera användare av VDL hur utrustningen fungerar och finnas tillhands som stöd inför och under de events som hålls i lokalen. Användarna kan vara IMS doktorander eller fakultet likaväl som gäster från olika delar av världen.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:

* Goda ersättningsvillkor, lön.
* Flexibilitet att arbeta på distans en dag i veckan.
* Semester upp till sju veckor per år.
* Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
* Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Arbetsplatsen är placerad på Campus Johanneberg med goda kommunikationsmöjligheter. Kvällsarbete kan förekomma (1 till 2 ggr per år).

Administratör till institutionen för industri- och materialvetenskap (IMS) med delad tjänst att arbeta i Virtuella utvecklingslaboratoriet VDL vid IMS.

Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.

Industri- och materialvetenskap (IMS) stärker framtidens industri i ett hållbart samhälle med kunskap och tekniska lösningar. Genom forskning, innovation och utbildning skapar vi framtida industriella värdekedjor. Vi verkar i en internationell miljö. Forskningssamarbeten, externa kontakter med industri, myndigheter och andra universitet samt konferenser är en viktig del av institutionens forskningsmiljö. Det lokala verksamhetsstödet är en uppskattad och viktig del av verksamheten, och levererar professionellt och lyhört stöd till våra forskare, lärare och studenter.

Institutionen har flera mötesrum samt en konferensanläggning för både virtuella och fysiska möten samt forskning; Virtuella utvecklingslaboratoriet (VDL). Labbet är utrustat med teknik för forskningssamarbeten och möten på distans och lokalen används flitigt. Support till användarna är avgörande för verksamheten och för att ge gästerna, en professionell upplevelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44071".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Senior Talent Agent
Stefan Wangdell
+46761384817

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Adecco Sweden AB varit leverantör

Jobbnummer
8315520


Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: