Administratör med receptionsansvar

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Kontorsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är en del av Mölndals stad och handlägger delar av socialtjänstens verksamheter. Förvaltningen är organiserad i tre verksamhetsområden; Vuxen, Integration samt Barn och familj. Till verksamheternas stöd finns staben bestående av Ekonomi- och IT-enhet samt Kansli- och administrativa enheten. Tjänsten som administratör med receptionsansvar är placerad under den centrala stabsfunktionen.




Publiceringsdatum
2017-09-20

Arbetsuppgifter
Enheten för administration och kansli vid Social- och arbetsmarknadsförvaltningen har till uppgift att tillhandahålla administrativt stöd till förvaltning och nämnd. Vid enheten vilar även ansvaret för förvaltningens reception som dels tar emot besökare till förvaltningen men också bistår förvaltningen med intern service och administration.

I receptionen arbetar idag tre administratörer som varvar administrativt arbete med tjänstgöring i receptionen.
Som receptionist är du vårt ansikte utåt. Du tar du emot besökare, svarar i telefon, tar emot ansökningar, sköter nycklar och passerkort, handhar felanmälningar och larmfrågor m.m.

Den tid du inte bemannar vår reception ansvarar du, tillsammans med övriga två administratörer, även för posthantering, registrering av handlingar, ärendehantering, arkivfrågor, viss nämndadministration, administrativtstöd i rekryteringsprocessen, är behjälplig vid bokningar av konferenser, gör vissa beställningar etc.

Arbetet innebär mycket kontakt med medborgare, andra myndigheter och anställda inom förvaltningen och staden och ställer krav på ett professionellt förhållningssätt och en hög servicekänsla.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom administration eller ekonomi eller mångårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har en god kunskap om statlig och kommunal förvaltning. Du skall känna till en kommuns generella uppdrag och organisation samt förstå hur beslut fattas inom den kommunala sektorn. Du skall ha övergripande kunskap om socialtjänstens uppdrag.

Då socialtjänsten lyder under strikt sekretess är det nödvändigt att vara medveten om och kunna tillämpa de offentlighets- och sekretessregler som följer en kommunal förvaltning i allmänhet och socialtjänsten i synnerhet. Du skall känna till bestämmelserna kring registrering, förvaring och utlämnande av allmän handling. Att ha arbetat som registrator och eller arkivredogörare/ ansvarig är meriterande.

För att klara av jobbet krävs god datorvana, med kunskap i office-paketet. Du är van att självständigt söka information hos myndigheter och organisationer och har en mycket god förmåga att eftersöka och registrera information i databaser/ register samt webbaserade system och du skall kunna hjälpa andra att ta fram information på webben och i databaser och register.
Du tycker om att vara "spindeln i nätet", är van att ta ansvar och du söker självständigt lösningar på oväntade problem. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och du möter människor med respekt, artighet och tålamod och framförallt tycker du om att hjälpa andra.

Då jobbet ibland håller högt tempo bör du kunna hantera stress och du bör ha förmågan att ställa om mellan olika moment och klara av att bli avbruten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A716222
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Maria Raimer 031-315 12 15

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
3707644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: