Administratör med inriktning chefsstöd

Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg i Göteborg, Jönköping eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Göteborg är en av Sveriges största förvaltningsdomstolar med drygt 350 medarbetare. Målet för vår verksamhet är att ge medborgare och parter en rättvis prövning och vårt uppdrag är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter effektivt och med hög kvalitet. Förvaltningsrätten är också en av landets fyra migrationsdomstolar.

Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena - migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. På varje dömande avdelning finns ett målkansli. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av det administrativa kansliet, enheten för registratur och arkiv samt enheten för service och säkerhet.

Nu söker vi dig som vill arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter tillsammans med kunniga och drivna kollegor. Trivs du i en föränderlig miljö med en värdegrund som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till och delta aktivt i förvaltningsrättens fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete?

Vi erbjuder dig ett intressant, ansvarsfullt och utvecklande arbete i en av Sveriges största domstolar. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och som arbetsgivare är vi måna om att våra medarbetare mår bra, trivs och finner meningsfullhet i sitt arbete för att på så sätt kunna bidra till domstolens utveckling. Balans mellan arbete och fritid är en viktig förutsättning för att trivas och må bra.

Förvaltningsrätten är centralt belägen med moderna och ljusa lokaler vid Heden i Göteborg.

Välkommen med din ansökan!



Publiceringsdatum
2018-03-27

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör med inriktning chefsstöd arbetar du i huvudsak med service och stöd till domstolens lagman och till domstolens administrativa direktör, stöd till domstolens övriga chefer kan tillkomma. Rollen består av varierade och intressanta arbetsuppgifter. Du kommer att vara en del av det administrativa kansliet vars uppgift är att ge stöd och service till domstolens dömande avdelningar. Tillsammans verkar administrativa kansliet för en effektiv och modern administration och arbetar för att utveckla arbetssätt och rutiner.
Du arbetar bland annat med mötesbokningar, resebokningar, förberedelser och sammanställningar inför och efter möten samt övriga arrangemang. Du utformar och publicerar även information på förvaltningsrättens intranät. Vid behov och utrymme avlastar du även dina kollegor på det administrativa kansliet.



Kvalifikationer
Du har lägst gymnasiekompetens och minst ett par års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som erbjuds i den här tjänsten. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och du är en van användare av Office-paketet och av olika administrativa system.
I rollen som administratör är det viktigt att du tycker om och har en hög känsla för service och administration, att du har lätt för att samarbeta med olika människor och att du har ett gott omdöme. Du har ett positivt och professionellt bemötande och du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Vi ställer höga krav på flexibilitet och stresstålighet då arbetet ibland innebär hastigt uppkomna situationer. Din styrka som person ligger i ditt förhållningssätt som präglas av service, smidighet och prestigelöshet. Du tycker om att proaktivt och strukturerat driva arbetet framåt och du månar om effektivitet och noggrannhet i allt du gör. Istället för att fokusera på problem ser du möjligheter och lösningar.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.


ÖVRIGT
Du söker genom att registrera din meritförteckning och ditt personliga brev i systemet. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller post.

Vi använder oss av testning som en del i urvalsprocessen.

Vi är en arbetsplats som eftersträvar mångfald bland våra medarbetare.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Ange följande referens när du ansöker: AD 2018/0311
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Augustin frida.augustin@dom.se 031-732 71 51

Företag
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Adress
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg
Box 53197
40015 Göteborg

Kontorsadress
Sten Sturegatan 14 41139 Göteborg

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg
Senaste upphandlingen: Ny- och ombyggnation av Ångermanlands tingsrätt

Jobbnummer
4046955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Göteborg: