Administratör med goda Excel-kunskaper till BMW Group

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Sollentuna
2017-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med goda Excel-kunskaper till BMW Group" (publicerad 2017-02-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Har du goda kunskaper i Excel? Är du serviceinriktad och effektiv i ditt arbetssätt? Då har vi på Adecco Office & HR uppdraget för dig!

BMW, Bayerische Motoren Werke AG är en tysk bil- och motorcykeltillverkare med huvudkontor i München som grundades 1919. Företaget äger även Rolls-Royce och MINI. BMW:s huvudkonkurrenter är bland andra Mercedes-Benz, Volvo, Audi, Lexus och Jaguar. Med sina tre varumärken BMW, MINI och Rolls-Royce, är BMW Group världens ledande premiumtillverkare av bilar och motorcyklar samt erbjuder finansiella- och mobila premiumtjänster. Som ett globalt företag, driver BMW Group 31 produktions- och monteringsanläggningar i 14 länder och har ett globalt försäljningsnätverk i mer än 140 länder. År 2015 sålde BMW Group ca 2,247 miljoner bilar och nästan 137.000 motorcyklar över hela världen. 2015 var omsättningen 92,18 miljarder euro och antalet anställda 122,244.

Publiceringsdatum
2017-01-30

Om tjänsten
I rollen som Administratör hanterar du administration av främst priser och produktspecifikationer i Excel. Du arbetar i ett team på 3-4 personer. Arbetsuppgifterna är säljadministrativa och du arbetar nära dina kollegor.
Vidare har du kontakt med flertalet kontaktytor vilket ställer höga krav på social kompetens.

Om dig
Är du van vid att assistera och ge service inom en säljorganisation har du goda förutsättningar för att lyckas i din roll! Kunskaper i Officepaketet med extra tyngdpunkt på Excel är ett krav. Då engelska är koncernspråket är det viktigt att du behärskar språket mycket väl, både muntligt och skriftligt.
Är du analytisk, driven, noggrann, har fallenhet för siffror samt arbetar effektivt trivs du bra i tjänsten! Din servicenivå är mycket hög och du gillar att hjälpa andra samt är prestigelös som person.
Viktigt för tjänsten är:
• Goda kunskaper i Excel
• Analytisk förmåga
• Social kompetens

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är ett vikariat på 6 månader.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker med CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson på peder.andersson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3289620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: