Administratör med arkiv- och närstödsuppdrag till hälso- och sjukvården

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt - i både handling och bemötande.

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Publiceringsdatum
2023-11-13

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett omväxlande arbete? Trivs du med att ena dagen arbeta i arkiv och andra dagen vara ute på språng? Då kan du vara den vi söker här på hälso- och sjukvården i stadsområde Sydväst. Vi söker en administratör med arkiv- och närstödsuppdrag.

Vi på enheten för närstöd och hospice har ett professionellt bemötande med lösningsinriktad service för att skapa trygghet och stöd för de vi är till för. Enheten består av tio kompetenta medarbetare på två adresser i sydvästra Göteborg, Redegatan och FO Petersonsgata.

I den här tjänsten får du ett delat uppdrag där du kommer att fördela din arbetstid mellan Redegatan och FO Petersonsgata. Ditt grunduppdrag kommer att vara som arkivredogörare. Det innebär att du jobbar med att arkivera patientjournaler från den kommunala hälso- och sjukvården, att du är kontaktperson till förvaltningens arkivarie och att du informerar och stöttar verksamheten i dokumenthantering. Du kommer även att ha arbetsuppgifter som administratör med närstödsuppdrag. Det innebär att du stöttar verksamheten i deras dagliga arbete. Du kommer bland annat att administrera behörigheter, nycklar och taggar samt ha ett särskilt ansvar i frågor gällande bilar, cyklar och tillstånd.

På enheten har vi ett uppdrag att tillsammans med verksamheten bygga ett närstöd som är till för att stötta både chefer och de legitimerade i administration och i verksamhetsspecifika frågor. Vi är en betydelsefull del av det stora kugghjulet och du som söker har en viktig roll i det. Vi erbjuder dig att ingå i ett positivt team i en lärande organisation där vi utvecklar och utvecklas tillsammans. Vi anpassar vårt stöd utifrån verksamhetens behov och arbetsuppgifter kan komma att ändras och tillkomma över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning administration. Du har erfarenhet av traditionellt arkivarbete inom kommunal eller statlig verksamhet alternativt erfarenhet som kan ses som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom vård och omsorg eller hälso- och sjukvård. Tjänsten kräver att du har B-körkort.

För att passa i rollen ser vi att du är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos de chefer och legitimerade vi är till för samt följer upp att dessa införlivas. Då det ingår i arbetet att informera medarbetare i arkivfrågor behöver du ha en kommunikativ förmåga. Det innebär att du tydligt kan delge information såväl muntligt som skriftligt samt att du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Arbetet ställer också krav på att du kan agera flexibelt eftersom du kommer att ha ett delat uppdrag och arbeta på två olika adresser. Det gör att du behöver ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Vidare använder du tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt samt prioriterar dina arbetsuppgifter.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Är detta tjänsten du väntat på? Urval görs löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:

• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C163355".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef administration och hospicehandläggning
Meltem Sert
meltem.sert@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-365 88 53

Jobbnummer
8258470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: