Administratör/kundtjänst till Sveriges häftigaste språkföretag

Lingua Communication Nordic AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka, Örebro, Västerås, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Exempel på arbetsuppgifter:

• prissättning av tolkuppdrag enligt respektive avtal
• registervård (uppdatering av uppgifter i kundregister, ekonomi- och löneprogram mm)
• framtagning samt sortering av listor och statistik ur vårt säljstödsprogram till Excel
• mailutskick av olika underlag
• registrering samt insamling av uppgifter av nya tolkar
• administrering av våra tolkutbildningar (skicka ut inbjudningar etc)

Tjänsten innebär också att du vid behov ska täcka upp i vår kundtjänst - vid toppar samt kring lunch. I vår kundtjänst kommer du att besvara uppdragsförfrågningar från våra kunder samt kontakta tolkar och översättare för att tillsätta uppdragen.

Vi söker nu en person som ska fungera som administrativt stöd till vår kundtjänst och vår ekonomiavdelning.

Du är agil i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med så väl tolkar och kunder som medarbetare så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. En förutsättning för att du ska klara av denna tjänst är att du är duktig med siffror och att du kan hålla många uppgifter i huvudet samtidigt. Detta då vi jobbar med olika avtal där olika priser/arvoden samt villkor gäller.

Publiceringsdatum
2017-01-23

Erfarenhet och utbildning
Du har gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande, gärna i en administrativ roll. Arbete på en ekonomiavdelning är mycket meriterande. Du är bekväm med att använda telefon och dator som arbetsverktyg och du har viss erfarenhet från Excel. Då vi behöver tillsätta denna tjänst snarast bör du finnas tillgänglig inom kort.

Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: Administratör/kundtjänst

Kontakt
Hanna Hasselrot hanna@linguacom.se 0841096300

Företag
Lingua Communication Nordic AB

Adress
Lingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka

Kontorsadress
Gamla Värmdövägen 8

Jobbnummer
3276573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lingua Communication Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lingua Communication Nordic AB: