Administratör/kundtjänst till Sveriges häftigaste språkföretag
Lingua Communication Nordic AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka,
Örebro,
Västerås,
Uppsala,
Sundsvall eller i
hela Sverige Exempel på arbetsuppgifter:
• prissättning av tolkuppdrag enligt respektive avtal
• registervård (uppdatering av uppgifter i kundregister, ekonomi- och löneprogram mm)
• framtagning samt sortering av listor och statistik ur vårt säljstödsprogram till Excel
• mailutskick av olika underlag
• registrering samt insamling av uppgifter av nya tolkar
• administrering av våra tolkutbildningar (skicka ut inbjudningar etc)
Tjänsten innebär också att du vid behov ska täcka upp i vår kundtjänst - vid toppar samt kring lunch. I vår kundtjänst kommer du att besvara uppdragsförfrågningar från våra kunder samt kontakta tolkar och översättare för att tillsätta uppdragen.
Vi söker nu en person som ska fungera som administrativt stöd till vår kundtjänst och vår ekonomiavdelning.
Du är agil i ditt arbetssätt, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och du tycker om att hantera flera saker samtidigt. Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med så väl tolkar och kunder som medarbetare så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat. Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. En förutsättning för att du ska klara av denna tjänst är att du är duktig med siffror och att du kan hålla många uppgifter i huvudet samtidigt. Detta då vi jobbar med olika avtal där olika priser/arvoden samt villkor gäller.
Publiceringsdatum2017-01-23Erfarenhet och utbildningDu har gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande, gärna i en administrativ roll. Arbete på en ekonomiavdelning är mycket meriterande. Du är bekväm med att använda telefon och dator som arbetsverktyg och du har viss erfarenhet från Excel. Då vi behöver tillsätta denna tjänst snarast bör du finnas tillgänglig inom kort.
Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: Administratör/kundtjänst
KontaktHanna Hasselrot
hanna@linguacom.se 0841096300
FöretagLingua Communication Nordic AB
AdressLingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka
KontorsadressGamla Värmdövägen 8
Jobbnummer 3276573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.