Administratör inom resehandling/reception till Lidköping, PO Skaraborg

Polismyndigheten / Receptionistjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Lidköping, Skara, Vara, Skövde, Mellerud eller i hela Sverige

Tjänsten innebär att du verkar både som administratör i vår reception och som passhandläggare, där du blir Polismyndighetens ansikte utåt och är ofta medborgarnas första kontakt med polisen.
I arbetet som administratör i receptionen tar du emot och registrerar polisanmälningar, besvarar frågor från allmänheten, diarieför inkomna handlingar, tar emot och lämnar ut hittegods och beslag, samt hanterar delgivningar. I arbetsuppgifterna ingår även att besvara telefonsamtal och e-post.
Arbetet som passhandläggare sker i direkt kontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om pass, nationellt ID-kort samt för att hämta ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.
Resor i tjänsten kan förekomma.


Publiceringsdatum
2024-02-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
Minst ett års sammanhängande arbetslivserfarenhet inom service, företrädesvis i form av personliga möten eller administration.
God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Tidigare erfarenhet från polisen eller av annan offentlig verksamhet.
Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning.
Receptionsvana.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en ett genuint intresse av att dagligen möta människor och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du flexibel och har en god förmåga att prioritera. Vissa situationer är pressade och stressade och det krävs då att du kan hantera dessa. Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är en god kollega med förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig likväl som du är engagerad, driven och deltar gärna i arbetet med att utveckla metoder och arbetssätt.
Som en god företrädare för polisen agerar du rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
För mer information - se tjänsten på Polisens hemsida, eller klicka där det står ansök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Mellbygatan 5 (visa karta)
531 31  LIDKÖPING

Arbetsplats
Lidköping Polisstation

Jobbnummer
8463740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: