Administratör inom Relocation till vår kund i centrala Stockholm

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du administrativa erfarenhet och brinner för service? Då är tjänsten som administratör hos vår kund något för dig!

Om Jobbet
Tjänsten som Relocation Administratör går i första hand ut på att administrera all logistik kring tilldelade relocationuppdrag. I dessa uppdrag ingår det bland annat att hitta ett lämpligt boende till nyinflyttade, bistå med rådgivning och assistans kring folkbokföring och den svenska socialförsäkringen, samt att ta fram förslag på lämpliga undervisningsalternativ för medföljande barn.

I tjänsten kommer du bland annat:
• Vara främsta kontaktperson för kunder och deras anställda i tilldelade uppdrag
• Planera och administrera visningar av potentiella bostäder
• Följa med på bankärenden samt ha kontakt med skatteverket.

Vidare kommer du att vara den som kör runt kunden med bil och visar potentiella lägenheter och hus att hyra. Du kommer att hantera all administration kring tilldelade uppdrag, inklusive intern rapportering i vår kunds system samt extern rapportering till kund i den mån det ingår i uppdraget.

Om Dig
Rollen som Relocation Administratör har stor betoning på administrativa uppgifter och serviceinriktad kommunikation. För att lyckas tror vi att du har en stor portion energi, servicekänslan i ryggmärgen och framför allt en fallenhet för att arbeta strukturerat och organiserat. Kunden arbetar i ett högt tempo och om du ska trivas hos dem ser vi att du tycker om att ha många bollar i luften. Det är ett litet team på 10 personer, därför kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Att du är positivt inställd och lösningsorienterad är givet, sen så ser vi gärna att du trivs i en miljö där det sker ständig förändring.

Viktigt för tjänsten är:
• B-körkort
• God datavana
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Om Anställningen
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten blir förlängd.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om Ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Annelie Sandberg 08-598 981 96

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-03-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Sandberg

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Jobbnummer
3406897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: