Administratör inom bygglov

Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Kalmar

Det går bra för Kalmar. Många vill bo och arbeta här och åtskilliga företag väljer att etablera sig i regionen. Vi befinner oss i ett spännande skede av stadsutveckling och vi arbetar intensivt för att utveckla kommunen på bred front. Vi söker därför kreativa och engagerade medarbetare som vill bidra till att Kalmar växer och blir ännu bättre.

Sällan har vår planberedskap och vårt byggande i Kalmar kommun varit så hög som nu, med allt från satsningar på ett nytt stadsnära och kommunikationsnära universitet invid Östersjöns strand till spännande förtätningsprojekt, bostadsprojekt och framtagning av en helt ny kustnära stadsdel Södra staden. Vi har ett starkt tryck på inflyttning av nya verksamheter och invånare. Till vårt förfogande har vi en omfattande investeringsbudget för att kunna göra verklighet av våra planer.

Navet i detta målmedvetna arbete är Samhällsbyggnadskontoret vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Kalmar kommun. Samhällsbyggnadskontoret har ca 120 medarbetare som tillsammans strävar efter att skapa ett hållbart samhälle för våra medborgare att leva i.


Publiceringsdatum
2017-12-14

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara en del av Kalmar kommuns ansikte utåt och som är intresserade av att arbeta med administration och kundservice.

Du kommer att arbeta i team tillsammans med andra på bygglovsenheten och där vara en nyckelperson när det gäller att hantera enhetens ärenden. Du kommer även att bemanna förvaltningens reception där du tar emot besökare till förvaltningens enheter.

Du trivs i en offentlig miljö och har en känsla för struktur och service. Som kontorets ansikte utåt har du ett stort intresse av att möta människor och ge god kundservice. Du är engagerad och vill vara delaktig i att utveckla och förbättra de administrativa arbetsuppgifterna.

I tjänsten ingår att ansvara för bygglovsenhetens administration. Som administratör kommer du bl.a. att arbeta med registrering, expediering och arkivering av bygglovsenhetens ansökningar och beslut. Du kommer att ansvara för att underhålla enhetens register och yttre kommunikationsmiljöer.


Kvalifikationer
Du ska ha minst en gymnasial utbildning i botten, kompletterad med någon form av administrativt inriktad utbildning t.ex. registratorutbildning. Du har mycket stor datorvana och har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter och kundservice.

Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med:
• Administrativa uppgifter, gärna i en offentlig verksamhet.
• Administrativa system och program som tex. EDP-byggreda eller likvärdigt diariesystem/dokumenthanteringssystem. Gärna som superuser och varit den som lärt upp andra, haft fördjupade kunskaper i användningen av systemet samt haft kontakt med systemleverantörer vid tex. problem, uppdateringar eller utvecklingsarbete.
• Kundservice och bemötande av kunder. Du ska kunna stå för vårt motto: Vi möter dig med respekt och engagemang. Vi finns här för dig!

Du är:
• Bra på att prioritera, strukturera upp och ta ansvar för ditt arbete.
• Van vid och kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt.
• Utvecklingsorienterad och ser förbättringsområden och möjligheter till effektivisering.
• Social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.
• Kundfokuserad med känsla för god service och gott bemötande.
• Bra på att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt, då arbetet innebär mycket texthantering, kontakt med allmänheten och övriga intressenter.

Du får gärna ha körkort för personbil, men det är inget krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enl. överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A738203
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Kaiser 0480-45 03 80 (säkrast mellan 09:30-11:30)

Företag
Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Adress
Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Box 611
39126 KALMAR

Kontorsadress
39126 Kalmar

Jobbnummer
3854657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret: