Administratör (HR)

Calluna AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Calluna AB i Linköping, Lidköping, Stockholm, Gotland, Kalmar eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-06-15

Om tjänsten
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra och tycker om att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Jobbet innebär i första hand arbete med administration inom HR-området, men även andra administrativa uppgifter kommer att ingå i jobbet. Du kommer att förstärka vårt team inom enheten Affärsstöd.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar exempelvis löpande administration av personaluppgifter (såsom att förbereda anställningsavtal och registrera personal i olika system), hantering av arbetsgivarintyg och anställningsbevis samt framtagande av HR-relaterade rapporter, nyckeltal och statistik.

Det ingår även i tjänsten att stödja organisationen inom HR-området med:

• hantering av vårt rekryteringsverktyg - skriva och redigera jobbannonser, lägga till användare etc.

• onboarding av nya medarbetare och offboarding av personal som slutar - stöd till cheferna

• företagets pulsmätningar (medarbetarundersökningar) - hjälpa till att sköta systemet, lägga till användare, schemalägga mätningar etc.

• utbildningar - bistå med tillhörande administration

• arbetsmarknadsevenemang vid t.ex. universitet - stötta och hålla ihop arbetet med Callunas deltagande

• företagets profil- och arbetskläder - ansvar för webbutiken, hantera användare och frågor kring Callunas kollektion

• övriga förekommande HR-administrativa arbetsuppgifter

Arbetet innebär även andra administrativa uppgifter såsom:

• bokningar inför möten och andra evenemang

• framtagande av dokument, t.ex. kallelser, protokoll, presentationer

• administrativ hjälp till VD.

Du rapporterar till vår HR-chef och tillhör enheten Affärsstöd. Enheten är en servicefunktion som stödjer organisationen inom bland annat HR, kvalitets- och miljöledningssystem, kommunikation, projektadministration och ekonomistyrning. Du kommer att jobba i nära samarbete med övriga medarbetare inom enheten, framför allt HR, ekonomiavdelningen och VD.

Som en del av Calluna bidrar du till att företagets samlade kompetens med experter inom naturmiljö och hållbarhet får möjlighet att arbeta i meningsfulla projekt som är en del av samhällsutvecklingen. På Calluna har du stora möjligheter att ta egna initiativ och att påverka din och företagets utveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill arbeta i en teambaserad roll och tillsammans med dina kollegor stödja organisationen inom ett flertal administrativa processer. Vi utgår från att du tycker om att hjälpa andra och värnar om att bygga goda relationer till både kollegor och externa parter.

Då tjänsten innebär arbete i många parallella processer är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och god prioriteringsförmåga, så att du kan planera din arbetsdag och lösa nya uppgifter snabbt och effektivt. Du behöver även vara proaktiv, lösningsinriktad och kunna ta egna initiativ när så behövs.

Det krävs att du:

• har en för tjänsten relevant utbildning och/eller har god administrativ erfarenhet

• har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

• har mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

• är van att hantera konfidentiell information ex personuppgifter

• har god datorvana och lätt för att lära dig använda nya program och verktyg.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där vi söker dig som är serviceinriktad, handlingskraftig och mycket kommunikativ. Annat som värderas högt är både god förmåga att arbeta självständigt och god samarbetsförmåga.

Övrig information
Placeringsort:
Linköping

Tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Senast 7 augusti 2023. Skicka dock gärna in din ansökan tidigare, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Frågor om tjänsten:

Anna Törngren (HR-chef): anna.torngren@calluna.se, telefon: 010-303 36 10.

Fackliga frågor:
SACO/Naturvetarna: André Dabolins, andre.dabolins@calluna.se, telefon: 010-303 36 10.

Om Calluna
Calluna är landets ledande naturmiljökonsult med spetskompetens inom biologisk mångfald och affärsidén att stötta våra kunder i deras arbete för hållbar användning av mark och vatten i enlighet med svenska och globala miljömål. Vi är en oberoende aktör med fokus på långsiktig affärsmässighet och goda kundrelationer. Tillsammans med våra kunder gör vi skillnad för miljön.

Vid Calluna får du ett utvecklande och dynamiskt arbete där god gemenskap, samarbete och gemensamt lärande präglar arbetsmiljön. Vi är verksamma i hela Sverige, med huvudkontor i Linköping och kontor på ytterligare åtta orter. Företaget grundades 1992 och är miljö- och kvalitetscertifierat samt anslutet till kollektivavtal.

Läs vad några av våra medarbetare tycker om att jobba på Calluna (https://karriar.calluna.se/pages/medarbetare-berattar?utm_campaign=page_713600_cta_5598232&utm_content=https%3A%2F%2Fkarriar.calluna.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page).

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Calluna AB (org.nr 556575-0675), http://www.calluna.se

Kontakt
Anna Törngren
anna.torngren@calluna.se
0730-47 95 11

Jobbnummer
7887243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Calluna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Calluna AB: