Administratör CRM & Portal till Adecco

Badenoch & Clark / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm, Solna, Lidingö, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vi söker administratörer inom CRM & Portal till Adeccos huvudkontor!

Adecco är världens största HR-partner och det går även bra för oss i Sverige! Vi har en mycket positiv tillväxt och har tredje platsen bland bemanningsföretag på den svenska marknaden. Våra ambitioner är fortsatt höga för framtiden och därför vill vi nu utöka vårt team inom CRM & Portal med två administratörer.

Vill du vara med och bygga ett nytt strukturerat arbetssätt av tidrapporteringen i våra datasystem? Vi söker dig som har en analytisk förmåga och som gillar att arbeta med siffror och Excel. Är du dessutom tålmodig med starkt detaljfokus och ser det som en sport att identifiera avvikelser och utreda differenser i stora mängder data - då har vi tjänsten för dig!

Din roll som administratör CRM & Portal

Till Sales Support avdelningen CRM & Portal söker vi nu två administratörer som ska ha som huvudsakliga arbetsområde att jämföra tidrapporteringsfiler, felsöka och hitta differenser. Kontrollen av att jämföra tidrapporter genomförs för att hitta fel mellan datasystemen i tid och få det korrigerat innan lön betalas ut och intäkt skapas. Systemutvecklingen fortgår parallellt med det manuella arbete som denna roll innefattar vilket innebär att inriktningen på arbetsuppgifterna kan komma att förändras i viss mån inom ett till två år.

Som administratör CRM & Portal rapporterar du till Chef Sales Support och dina arbetsuppgifter består av att
• Jämföra tidrapporter mellan datasystem och hitta differenser
• Utreda differenser och korrigera innan lön utbetalas och intäkt skapas
• Stansa datamängder, identifiera avvikelser i stora mängder data och hitta lösningar för att effektivisera felsökning
• Interna och externa kontakter, framförallt med vår ekonomiavdelning och Adecco kontor runt om i Sverige

Vem trivs här?

För att trivas i rollen hos oss är du en kvalitetsmedveten person med datavana och intresse för system och siffror. Du är en god administratör och har en analytisk förmåga att kunna identifiera avvikelser i datasystem och har erfarenhet av framförallt Excel. Du är självgående och van att arbeta metodiskt samt är noggrann och uthållig i ditt arbete. Vi tror att du antingen är relativt ny på arbetsmarknaden med 1-2 års erfarenhet av liknande arbete alternativt nyligen ändrat riktning i arbetslivet och vill arbeta med administrativa uppgifter och datahantering.

Akademisk utbildning inom ekonomi, statistik eller motsvarande är en merit men inget krav. Det är en fördel om du är stresstålig då hög arbetsbelastning kan förekomma i brytperioder.

Vi erbjuder dig!

Hos oss kommer du att trivas då du välkomnas till ett prestigelöst team av positiva medarbetare med trevlig sammanhållning. Du har precis som vi en hög samarbetsförmåga och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska.

Adecco satsar mycket på friskvård och arbetsglädje för sin personal bl.a. genom Win4Youth, Adeccos egen välgörenhetsorganisation, där vi kombinerar friskvård och samhällsansvar genom att träna! Som företag vill vi på Adecco bidra till ett mänskligare samhälle genom att stödja organisationer som BRIS, Plan Sverige och Ung Cancer. Vi samarbetar även med Sveriges Olympiska och Paralympiska kommittéer.

Låter det intressant?

Då ska du ansöka så snart som möjligt! I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 21 augusti. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen så kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Mattsson, e-post: linda.mattsson@badenochandclark.se.

Välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag och ingår i Adecco Group som är världens största HR-partner. I Sverige erbjuder Adecco tjänster inom uthyrning- och rekrytering samt lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing. Adecco finns på 59 kontor i Sverige. Adeccos vision är att vara kundens och medarbetarens naturliga val. 2015 omsatte Adecco Sverige ca 2,8 miljarder SEK.

Vår moderkoncern, Adecco A.S, är världens största rekryterings- och bemanningsföretag med ca 32 000 anställda på 5 100 kontor i fler än 60 länder. Ca 700 000 människor arbetar för koncernen varje dag. Det gör oss till en av världens största arbetsgivare. Adecco A.S är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. År 2015 uppnådde koncernen en omsättning på 206 miljarder SEK.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-08-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Mattsson

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 121 27, Kungsgatan 60

Jobbnummer
3622221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: