Administratör Backoffice Rosersberg

NCC / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
2018-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör Backoffice Rosersberg" (publicerad 2018-02-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Sigtuna, Österåker, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna eller i hela Sverige

Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har precis startat ett Service Center för att kunna erbjuda våra kunder den alla bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.

NCC:s industriverksamhet är uppbyggd kring produktion av stenmaterial och asfalt samt pålning och asfaltbeläggning och är uppdelad i tre divisioner Hercules (pålningsverksamheten), Stone Materials och Asphalt. De olika delarna hänger ihop och bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här;

https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry

Här är dina nya utmaningar

I rollen som Administratör Backoffice ingår fakturahantering genom hela processen samt ansvarar för master data. Arbetsuppgifter kan bland annat handla om; fakturering inkl förhandsgranskning, ansvara för granskning och rättning av ordrar, manuella kompletteringar och rättningar.

I rollen har du även ansvar för krediteringar, hantering av reklamationer, du ansvarar för master data- som exempelvis att lägga upp nya kunder, uppdatera produktstruktur vid behov, uppdatera avtal och prislistor. Du har ett samarbeta internt med andra shared service center, framför allt NBS som är vår shared service för ekonomi.

De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har

Vi ser gärna att du har en ekonomirelaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomi gärna i shared service enhet. Vi tror att du kan ha tidigare erfarenhet i roller som exempelvis ekonomiassitent, löneassistent eller liknande.

Vi söker dig som tycker om att jobba med detaljer och specifikt ekonomi. Du är noggrann och organiserad i ditt sätt att arbete och är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt. I och med att vårt center är under uppbyggnad ser vi gärna att du trivs i en miljö som emellanåt är föränderlig och inte helt satt. Du är alltså flexibel i ditt sätt och en teamspelare som tycker om att hjälpa till. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.

Ytterligare information

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Rosersberg industriområde. Rosersberg är en tätort i Sigtuna som ligger mellan Märsta och Upplands Väsby. Hit tar du dig enklast med bil, du kan även ta pendeltåget och sen en lite längre promenad på cirka 15 min till vårt kontor. Tillsättning sker så snart som möjligt, gärna 1 mars, men det viktigaste för oss är att vi hittar rätt medarbetare så startdatum är därför flexibelt beroende på hur din situation ser ut.
Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-01-31.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Vill du veta mer om tjänsten?

Kontakta gärna HR-specialist Rekrytering Marie Holmberg, marie.holmberg@ncc.se, eller Rekryterande chef Ulrika Ahlberg, ulrika.ahlberg@ncc.se 070-2602304 om du har frågor kring tjänsten!



Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-01-10

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NCC

Adress
NCC
vallgatan 3
17080 solna

Kontorsadress
vallgatan 3

Jobbnummer
3894539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: