Administratör

Bjuvs kommun, Utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bjuvs kommun, Utbildningsförvaltningen i Bjuv

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

I Bjuv finns ett tydligt och målmedvetet arbete för att kunna ge förutsättningar för barn och unga att växa upp i trygghet och för människor att skapa goda förutsättningar för framtiden. Vårt uppdrag är att jobba för en hållbar utveckling.

Inom utbildningsförvaltningen finns verksamheterna förskola, grundskola, anpassad grundskola, central elevhälsa, introduktionsprogram (IM), vuxenutbildning och vägledningscentrum.

Nu söker vi en administratör till förvaltningen som ska arbeta nära kommunens förskolor.

Publiceringsdatum
2023-11-17

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på kvalitets- och utvecklingsenheten på utbildningsförvaltningen. Kvalitets- och utvecklingsenhetens uppdrag innebär främst att fungera som en stödfunktion åt förvaltningens olika verksamheter såsom förskolor, skolor och vuxenutbildning. Enheten består av en administrativ chef, administrativ samordnare, administratör, nämndsamordnare och systemförvaltare. Vi söker nu ytterligare en administratör som främst ska arbeta mot kommunens förskolor.

Vi söker dig som är riktigt duktig på koordinering, administration och ekonomi och som vill vara med och utveckla det administrativa arbetet. I tjänsten kommer du att ha ett dagligt och nära samarbete med kommunens förskolor, rektorer och dina kollegor på utbildningsförvaltningen. Som administratör har du en viktig och central roll där du är spindeln i nätet i många frågor som rör kommunens förskolor.

Dina arbetsuppgifter består till stor del av:
• administration i självservice som bland annat innefattar tillstyrka frånvaro, lägga in scheman och tillstyrka arbetstid för timvikarier
• ansvarig för kommunens vikariepool och vikarieanskaffning
• fakturahantering
• chefsstöd åt rektorer
• planera och kvalitetssäkra det administrativa arbetet
• arbeta utifrån uppdrag från administrativ chef

I tjänsten ingår även att löpande hantera frågor som inkommer till verksamheten, administrera olika typer av ärenden/uppgifter och vara med i olika utvecklingsarbeten. Du kommer att vara en del av förvaltningens admin-grupp och samverka med förvaltningens övriga administratörer.

Det finns en del datorsystem som du kommer att arbeta med, bland annat Procapita, Proceedo, Winlas, Personec P och G-suite. Det är en fördel om du har tidigare vana av att arbeta dessa system och att du är van att hantera program i Microsoft office.

I din roll som administratör bidrar du till att rektorer, personal, vårdnadshavare och kollegor på förvaltningen får det stöd som behövs för att kunna arbeta på ett så smidigt sätt som möjligt i den dagliga verksamheten.

Kvalifikationer
För att lyckas i uppdraget som administratör söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning gärna inom organisation och HR eller med administrativ, ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och har arbetat med något eller flera av de datorsystem vi använder. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med vikarieanskaffning.

Som person ser vi att du är självständig, noggrann i ditt arbete och slutför arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du tar egna initiativ, har lätt för att se sammanhang och du är trygg i att prioritera rätt frågor. Du känner även stort ansvar för dina uppdrag, dess genomförande och resultat. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har ett strukturerat arbetssätt, att du har förmågan att arbeta med flera parallella uppgifter samtidigt och ibland i ett högt tempo. Då du kommer att arbeta nära rektorer, personal, kollegor och vårdnadshavare är det även viktigt att du trivs med att skapa goda relationer och att du har lätt för att samarbete med andra. Du bidrar själv till god trivsel genom ditt sätt att bemöta människor i din omgivning och du trivs med att arbeta som en stöttande funktion. Vi söker dig som har en bra förståelse för vad god service är och du är en god kommunikatör som obehindrat uttrycker dig i tal och i skrift.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Det finns goda möjligheter att utvecklas i denna roll och runt omkring dig finns härliga och kompetenta kollegor som du både hjälper och får stöd av.

Din arbetsplats är centralt belägen vid järnvägsstationen i Bjuv. Vi har bra kommunikationer mellan till exempel Helsingborg, Malmö, Lund och det är lätt att parkera om du kör bil.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola/skola ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Se därför till att beställa utdrag ur belastningsregistret snarast efter att du blivit erbjuden anställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164682/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bjuvs kommun (org.nr 212000-1041)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bjuvs kommun, Utbildningsförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef
Malin Jönsson
malin.jonsson@bjuv.se
042 458 53 01

Jobbnummer
8270420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bjuvs kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bjuvs kommun, Utbildningsförvaltningen: