Administratör

Vidingehem AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vidingehem AB i Växjö

Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag. Namnet på det nya bostadsbolaget är Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

Vill du bidra med din kompetens och service och vara med på Vidingehems spännande förändringsresa? Avdelningen för affärs- och projektutveckling söker en administratör för stöd till VD, ledning, chefer och verksamhet. På avdelningen finns flera olika kompetenser och erfarenheter som, var för sig och gemensamt, är en styrka i att nå avdelningens uppdrag. Vi samverkar för att utveckla verksamheten och arbetar för en hållbar framtid med kunden i fokus. Vårt arbete genomsyras av vår värdegrund och vi kännetecknas av öppenhet.

Publiceringsdatum
2023-09-28

Arbetsuppgifter
Som administratör har du en betydelsefull roll i att utveckla verksamheten och bidra till välfungerande arbetsplatser genom administrativt stöd till VD, ledning, chefer och verksamhet. Vi erbjuder en omväxlande roll med många kontaktytor där du är del i att nå Vidingehems mål och vision.

Du rapporterar till affärs- och projektutvecklingschef och kommer huvudsakligen att ansvara för och arbeta med följande.

• Assistera och stödja VD, ledningsgrupp och chefer vid behov i förekommande arbetsuppgifter
• Hantera beställningar och leveranser av telefoner och datorer
• Budgetansvar för verksamhetskontorens utrustning och löpande praktiska funktion, däribland inredning av gemensamma ytor, kontakt med leverantörer och hantering av beställningar
• Ansvara för Vidingehems huvudkontors praktiska funktion och ordning
• Hantering av poolbilar
• Inköp av förbrukningsmaterial till verksamhetskontor
• Diarie- o posthantering vid behov
• Krisplan (struktur, samordning, uppdatering)
• Ansvara för hantering kopplat till ID06
• Stöd till verksamheten vid beställning av resor och utbildningar
• Hantera och planera personal- och trivselaktiviteter och gemensamma gåvor till personal
• Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter och stöd till verksamheten

För att lyckas i uppdraget ser vi att arbetet utförs på plats, med utgångpunkt från vårt huvudkontor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/administration eller motsvarande samt flerårig erfarenhet av assisterande roll gentemot chefer och verksamhet eller motsvarande. Vidare har du dokumenterad erfarenhet av att formulera och sammanfatta budskap och texter på svenska.

Du är en utpräglad serviceinriktad person och har förmåga att genom ett professionellt förhållningssätt hantera och strukturera stöd till olika delar av verksamheten. Som person är du är handlingskraftig, ansvarstagande och självgående och har förmåga att vara steget före. Du värdesätter och bidrar till gott samarbete med de som du kommer i kontakt med i ditt uppdrag. Du har förståelse för hantering av känsliga uppgifter och diskretion.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i webbverktyg. Vidare har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har kunskap om arbete i olika lednings- och verksamhetssystem såsom exempelvis CRM.

B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C157101".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vidingehem AB (org.nr 556935-3534), https://www.vidingehem.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Tf VD, Affärs- och Projektutvecklingschef
Carina Herbertsson
carina.herbertsson@vidingehem.se

Jobbnummer
8148913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vidingehem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vidingehem AB: