Administratör

Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
2023-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-11-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen i Höganäs

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!

Vi engagerar oss för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger, anlägger och underhåller! Tillsammans med våra olika kompetenser ansvarar vi för gator, parker, lekplatser och stränder, renhållning samt vatten och avloppsförsörjning. Vi ansvarar också för kommunens interna service inom kost och städ samt förvaltar kommunens fastigheter.
Vill du dela vårt engagemang genom att bidra med din kompetens för att skapa största möjliga service till framtidens kommun? Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2023-09-15

Arbetsuppgifter
Vi söker efter någon som är intresserad av att arbeta i vår kundservice som är en del av den administrativa avdelningen på Teknik och fastighetsförvaltningen. Vår avdelningen har 5 medarbetare och du kommer att vara en del av kundserviceteamet som består av 2 medarbetare.

I din roll kommer du att hantera frågor från medborgare relaterade till VA (vatten och avlopp) abonnemang och fakturor. Ditt arbete kommer att innefatta varierande administrativa uppgifter samt att kommunicera med medborgare och tekniker via telefon och e-post. Det är viktigt att du kan förklara och kommunicera information på ett lättförståeligt sätt.

Arbetet innefattar en del ekonomisk administration, som fakturering och hantering av kundreskontran. Vi använder oss av programvaran Future för fakturering och bokföring, M365 och Officepaketet är en grund i vårt dagliga arbete.
Vi använder cirka 10 olika system och program så det är viktigt att du har kunskap inom digitala verktyg och olika system, teknisk kännedom inom VA-området är meriterande.

Kvalifikationer
Förutom att du är en person som vill utvecklas i din arbetsroll och är intresserad av att lära dig nytt och hålla dig uppdaterad, ser vi följande kvaliteter som viktiga:

• Du har läst ekonomi eller jobbat inom detta område.
• Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och kundservice.
• Du är inriktad på att ge bra service, kan arbeta självständigt men också samarbeta för att skapa en positiv arbetsmiljö.
• Du är lyhörd och strukturerad och tar ansvar för dina uppgifter.
• Du kan kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift.
• Du trivs med att arbeta mot uppsatta mål och är redo att tillsammans med dina kollegor bidra till att utveckla verksamheten.
• Systemvana är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din motivation. För närvarande fokuserar vi mycket på digital förändring och utveckling för att möta kundernas behov och effektivisera vårt arbete.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1247134".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen

Kontakt
Administrativ chef
Susanne Sandén
042-33 72 25

Jobbnummer
8115642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Teknik- och Fastighetsförvaltningen: