Administratör (50 %)

Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

vid Nordita, Nordiska institutet för teoretisk fysik. Sista dag att ansöka är 2017-04-18.

Nordita, Nordiska institutet för teoretisk fysik, grundades 1957 i Köpenhamn och flyttades 2007 till Stockholm, där det samägs av KTH och Stockholms universitet. Forskning vid Nordita har en bred profil inom modern teoretisk fysik, med ämnen som astrofysik, biofysik, gravitation, kosmologi och astropartikelfysik, högenergifysik, kondenserade materiens teori, samt statistisk fysik och komplexa system. Den lokala forskningen kompletteras av vetenskapliga program som sammanför grupper av ledande experter för att arbeta inom specifika ämnen under en längre tid. Det ges även goda möjligheter till samarbete med forskare vid de närliggande universiteten. Nordita har omkring 50 anställda. Mer information om Nordita finns på: www.nordita.org.

Publiceringsdatum
2017-04-04

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administrativ assistent som kan hjälpa till med olika vetenskapliga evenemang, genomplaneringen och samordningen av olika program, konferenser och seminarier. Arbetsmiljön för dessa evenemang är internationell med deltagare från hela världen. Arbetet består av planering, genomförande samt uppföljning. Även lättare ekonomi- och personalrelaterade arbetsuppgifter ingår i anställningen.

Kvalifikationer
Akademisk utbildning är ett krav, även att du talar och skriver obehindrad engelska. Du ska även kunna kommunicera på svenska. Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor, därmed kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och social kompetens.

Då tempot ofta är högt är det av yttersta vikt att du trivs i en sådan miljö. För att utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt behöver du också vara en person som utmanas av att lösa problem och som drivs av att ta egna initiativ till förbättringar och kvalitetssäkring.

Anställningsvillkor
Anställningen är tidsbegränsad till två år och omfattar 50 % av heltid, vilket innebär tjänstgöring om ca 12 timmar per vecka. På sommaren kommer omfattningen att vara 100 %, då vår ordinarie personal är på semester. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef, Yadira Rojas, tfn 08-553 788 82, yadira.rojas@su.se.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Så ansöker du
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet - hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Stockholm
10691 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
3416818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: