Administratör

Gävle kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

HR-avdelningen, är en av sektor Styrning och stöds sju avdelningar som har en koncernövergripande roll, men är också en stödjande funktion till sektorer och bolag. HR-avdelningen har idag fyra enheter, HR-utveckling, Bemanning, Kompetensförsörjning och HR-service. Du kommer att arbeta på kompetensförsörjningsenheten, vilket är en ny enhet som startade 1 oktober 2021. Här jobbar vi med att attrahera, rekrytera, introducera, bibehålla och utveckla kompetens i organisationen.


Publiceringsdatum
2021-12-02

Arbetsuppgifter
Som administratör på kompetensförsörjningsenheten kommer du vara ett nära verksamhetsknutet administrativt stöd till medarbetare, chef och verksamhet. Därför söker vi en driven, noggrann och självständig person som vill göra Gävle kompetensrikt med oss.

Du kommer arbeta med övergripande administration samt systemadministration i kompetensprogrammet Grade. Ditt dagliga arbete är varierande vilket betyder att du självständigt planerar, organiserar och strukturerar för att hålla tidsramar. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av system- och utbildningsadministration i kompetenssystemet, inköp till enheten, diarieföring samt andra administrativa arbetsuppgifter med servicekaraktär.

Som administratör på kompetensförsörjningsenheten kommer du ha många kontaktytor inom olika stödfunktioner i Gävle kommun. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra för att dela den kunskap vi besitter för att främja ett gott samarbete. Rollen som administratör är en ny tjänst, vilket ger dig möjlighet att få utvecklas på en växande arbetsplats. Du kommer därför få strukturera, skapa samt utforma rutiner och arbetssätt för att uppnå bästa utvecklingsresultat tillsammans med oss.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial examen med inriktning administration eller en eftergymnasial utbildning inom administrationsområdet. För att vara aktuell för tjänsten ska du ha tidigare arbetslivserfarenheter av utbildningsadministration samt erfarenheter av inköp. Har du tidigare erfarenheter av HR administration anses detta meriterande.

En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara systemadministration, därför måste du ha goda kunskaper av systemhantering. Meriterande om detta är inom kompetenssystemet Grade, samt funktionen Composer.

Du har ett stort intresse för att arbeta med administration och anser dig därför vara en strukturerad person som ser vad som behöver prioriteras. Du hittar snabbt lösningen på problem och kan lösa dem på ett självständigt sätt. Du sätter klara, tydliga mål och arbetar systematiskt för att genomföra dem inom tidsramarna utan att kvalitén försämras.

Du kommer ha nära samarbete med interna och externa aktörer, du sätter fokus på kundens behov och strävar efter en hög kundtillfredsställelse. Du driver olika frågor som uppkommer under din arbetsdag självständigt och är inte rädd för att ta egna initiativ till förbättringar.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, HR-avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C69018".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, HR-avdelningen

Kontakt
Enhetschef kompetensförsörjningsenheten
Patrik Reman
patrik.reman@gavle.se
026-17 88 40

Jobbnummer
6149086

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen: