Administratör

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
2020-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-01-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.



Beskrivning
Lysekilshemmet är ett särskilt boende bestående av fem enheter.

Här bor det 73 personer som har behov av vård- och omsorg dygnet runt. Vår nuvarande administratör kommer att gå vidare till annan verksamhet och nu söker vi en ersättare, är du rätt person för oss?

Vi söker en person som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till verksamhetens utveckling. År 2020 blir spännande och roligt med nytt arbetssätt då Lysekils kommun startar en bemanningsenhet samt att vi står inför nybyggnation av särskilt boende inför hösten.

Publiceringsdatum
2020-01-10

Dina arbetsuppgifter
Du behöver ha förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra viktiga delar som du ska behärska. Rollen som administratör/samordnare inom särskilt boende innebär att bistå enhetschef i att göra inköp, beställningar, fakturahantering, medverka vid rekrytering, schemaläggning, uppdatera rutiner, sammanställningar, bokningar m.m.

Du kan komma medverka vid utveckling och samordning av arbetsprocesser, ärendeflöden och strukturer.

Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för ovanstående tjänst ska du ha erfarenhet som administratör/samordnare samt gärna erfarenhet inom vård- och omsorgsyrket.

Vidare krävs att du har mycket goda kunskaper om schemaläggning samt god kunskap om ekonomifrågor och statistik.

Det ekonomiska perspektivet ska prägla allt arbete som utförs och är därmed övergripande. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra skallkrav som ska uppfyllas.

Du har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående samt kollegor och har ett professionellt förhållningssätt. Som administratör/samordnare är du ofta den som har kontakterna utåt i vår verksamhet vilket kräver ett gott bemötande, lyhördhet och empatisk förmåga. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, ska kunna arbeta självständigt men det krävs också att du är en god lagspelare.

Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och kan hantera stressen som det innebär. Du ska kunna fatta snabba beslut, ska kunna genomföra dem och stå fast vid dem. Du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kan formulera dig väl i tal och skrift.

Extra meriterande om du har goda kunskaper i Heroma, Magna Cura/Combine, behärskar de verksamhetssystem som används i Lysekils kommun samt att du har viss kunskap i arbetsrätt. Stor vikt läggs också vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Villkor
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?

Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.

Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Vård och Omsorg

Jobbnummer
5034756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: