Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör till beredningsteamet för avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för att pröva tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och vissa delar inom hälso- och sjukvården.



IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.



Publiceringsdatum
2018-01-15

Arbetsuppgifter


• Beredning av ärenden
• Viss diarieföring
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev.
• Visst utredningsarbete av ansökningar
• Vara behjälplig vid statistikinsamling
• Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen





Profil


Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet inom området administration. Har du utöver detta relevant eftergymnasial utbildning inom administration är det meriterande. Du har förmåga att bearbeta och hantera komplex och omfattande information samt kunna skapa helhetssyn. Vi ser att du har goda datakunskaper i Office-paketet och Outlook.



För att nå framgång i arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad, noggrann och effektiv. Du är ansvarstagande och har en god förmåga att strukturera ditt arbete. I det utvecklingsskede beredningsteamet och avdelningen befinner sig i behöver du periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning och ha ett flexibelt förhållningssätt. Teamet har ett nära samarbete vilket kräver god samarbetsförmåga. Samtidigt är det viktigt att du kan arbeta självständigt utifrån gemensamma rutiner och arbetsuppgifter. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.



Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vad kan IVO erbjuda dig?



Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.



Anställningen är en visstidsanställning t o m 2018-08-31 med start så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.



Hur du ansöker



Märk din ansökan med dnr 2.6.1-1911/2018. Sista ansökningsdag är den 2018-01-21. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Birgitta Lind, 010-788 51 22. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Eva Pålsson 010-788 59 16.



Fackliga kontaktpersoner är Ulla Koch, SACO, 010-788 51 53 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3902658

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: