Administratör

Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500
anställda.

I stadsdelen skapar vi möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.
Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.

Publiceringsdatum
2015-08-05

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som administratör inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder i Örgryte-Härlanda. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 10 administratörer som tillhör området.

Den administrativa enheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över hela sektorn. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättssäkerhet och likabehandling.

Administrationen ansvarar för bl.a. avgiftshantering, uppföljning, statistik, personaladministration, och stödjer chefer och medarbetare i Göteborgs stads olika verksamhetssystem. Tillsammans vill vi utveckla en modern administrativ enhet som kännetecknas av effektiv administration med modern teknik.

Enheten ska präglas av ett kommunikativt och flexibelt arbetssätt såväl internt som externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och har en förmåga att bemöta människor på bra sätt. Du har dokumenterad god servicekänsla och god samarbetsförmåga.

Arbetet kräver att du är noggrann samt bra på att arbeta systematiskt och strukturerat då arbetet innebär att du har flera arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.

God datorvana är ett krav. Erfarenhet av Göteborgs administrativa system och ekonomisystem såsom Personec, Agresso, Treserva och Winst är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning och då främst inom myndighetsområdet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 266/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maj-Lis Thorén, Administratör 031-365 00 00

Facklig kontakt
Eva Karlsson, Vision 0722-46 89 13

Företag
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda

Adress
Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg

Kontorsadress
Kålltorpsgatan 2

Jobbnummer
2378367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda: